Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά στο ThePressProject.gr

Sυνέντευξη του Υπουργού επικράτειας Νίκου Παππά στο ThePressProoject.gr

28/5/2015

Για τηλεοπτικές άδειες και ΕΡΤ:

« . . .

Μάλιστα, καθώς πλησιάζουμε λοιπόν προς το τέλος γιατί είπαμε είναι λίγο πιο πιεσμένος ο χρόνος μας να μπούμε στη 2η θεματική που έχει να κάνει με τους τηλεοπτικούς σταθμούς . Είδαμε τον κ. Πρωθυπουργό να είναι πολύ αυστηρός με τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών οι οποίες αναμένεται…θα έρθει και ένα νομοσχέδιο νομίζω τις αμέσως επόμενες μέρες .Πότε περίπου το προσδιορίζετε;

Ε νομίζω μέσα στο μήνα που θα ξεκινήσει

Περιμένουμε λοιπόν αυτό το νομοσχέδιο. Να εξηγήσουμε στον κόσμο ότι όταν μιλάμε για να ανανεωθούν οι τηλεοπτικές άδειες αυτέ πρέπει να διεκπεραιωθούν μέσα από το ΕΣΡ. Το ΕΣΡ είναι το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο. Και να εξηγήσω ότι αυτή τη στιγμή είναι ακέφαλο καθώς έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι ήταν παράνομη η σύνθεσή του, πράγμα που δημιουργεί ένα πρόβλημα στο πως θα φέρετε το νομοσχέδιο και πως ακριβώς θα αναλάβει το ΕΣΡ να το διεκπεραιώσει καθώς για να μπορέσει να το περάσει πρέπει να διορίσετε ένα ΕΣΡ το οποίο χρειάζεται τα 4/5 της διάσκεψης των προέδρων. 4/5 μιλάμε για τις πλειοψηφίες, για όλους πλην της Χρυσής Αυγής στην πραγματικότητα.

Νομίζω ότι οι πλειοψηφίες αυτές μπορούν να διαμορφωθούν και, ναι, έχετε δίκιο ότι πρέπει να αποκατασταθεί η νόμιμη λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. Δεν μπορούμε να κάνουμε μία ρύθμιση της οποίας η νομιμότητα εκ των υστέρων να μπορεί να νομιμοποιηθεί, ακριβώς γιατί ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να προσφύγει με βάση την απόφαση την οποία αναφέρατε και να πει με μη μόνιμο τρόπο αποδόθηκαν οι άδειες.

Άκουσα τον πρωθυπουργό να αναφέρει ότι τα κανάλια είναι της διαπλοκής και έπαιζαν παιχνίδια με την εξουσία και την έλεγχαν κι αναρωτιέμαι αυτές οι πλειοψηφίες πώς θα διαμορφωθούν, όταν θα χρειαστεί την πλειοψηφία της Ν.Δ. και των υπολοίπων.

Θα πω κάτι που μπορεί να προκαλέσει έκπληξη στο ακροατήριο κυρίως του κόμματός μας. Δεν είναι και στη Ν.Δ. όλες οι φωνές υπέρ μιας λογικής ότι αυτός ο υπό σκιά τρόπος λειτουργίας στο τηλεοπτικό τοπίο πρέπει να συνεχιστεί στο διηνεκές. Υπάρχουν φωνές, οι οποίες νομίζω ότι θα συμβάλλουν στο να διαμορφωθούν καθαροί όροι του παιχνιδιού.

Θα σας κατηγορήσουν ότι υποστηρίζετε τον ιδρυτικό νόμο της ιδιωτικής τηλεόρασης το ’89.

Δεν ξέρω αν με κατηγορήσουν. Ξέρω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μία ιστορική δυνατότητα να μπει μία τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο και να σπάσει αυτός ό φαύλος κύκλος διαπλοκής, ο οποίος ενέπλεκε τηλεοπτικούς σταθμούς , κόμματα και τράπεζες.

Ευθεία ερώτηση. Πώς θα γίνει αυτό χωρίς ονομαστικοποίηση μετοχών;

Είναι μία πολύ καλή ερώτηση.

Άρα δεν έχετε βρει ακόμη άκρη.

Όχι . Είναι ένα ζήτημα πραγματικό.

Στο παρελθόν τέτοιες προσπάθειες έχουν αποτύχει, έχοντας προσκρούσει στην Κομισιόν και σε όργανα που φάνηκαν ότι είχαν πολύ συγκεκριμένους διαύλους στο εσωτερικό.

Κι αλλά θέματα έχουν προσκρούσει, άλλα έχουν περάσει. Εδώ είμαστε όλοι και θα δοκιμαστούμε.

Για πόσες άδειες μιλάμε;

Προκλήθηκε μία συζήτηση σχετικά με μία αναφορά που έκανα στην Επιτροπή της Βουλής, η οποία μας στέρησε και τη δυνατότητα να είμαστε μαζί τη Δευτέρα. Έκανα την εξής πολύ λογική σκέψη. Εφόσον η διαφημιστική πίτα είναι μικρή θα πρέπει να μεριμνήσουμε να σχηματιστούν σχήματα, τα οποία θα είναι βιώσιμα και να μην ανακυκλώσουμε ένα σχήμα, όπου ζημιογόνες λειτουργίες διαμορφώνουν ανάγκες για νέο δανεισμό και ο νέος δανεισμός πιέσεις προς τράπεζες και πολιτικά κόμματα, για να καλυφθεί και να συνεχίσει έτσι ο ένας ή ο άλλος σταθμός να ζει πάνω από τις δυνατότητες του. Τι ωραία φράση; Πόσες φορές την έχουμε ακούσει για το μισθωτό και το συνταξιούχο;

Επί του συγκεκριμένου. Είχαμε μία τροπολογία, την οποία έφερε η κυβέρνηση της Ν.Δ. τον περασμένο Αύγουστο και την οποία κατήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ ότι φωτογραφίζει τη συγχώνευση δύο πολύ μεγάλων συγκεκριμένων ομίλων, του ΔΟΛ και του ΠΗΓΑΣΟΥ. Θα καταργηθεί αυτή η τροπολογία ή θα προκρίνετε τέτοιου είδους λύσεις;

Το παιχνίδι θα ξεκινήσει από μηδενική βάση. Δεν έχουμε εμείς να προκρίνουμε κάτι. Ο καθένας θα κάνει τις επιλογές του.

Θα είναι στις καταργούμενες διατάξεις;

Δεν έχει κανένα νόημα.

Η μηδενική βάση με προβληματίζει στο εξής, μήπως πάμε στην άλλη πλευρά. Μήπως ο κ. Μπόμπολας, που είναι μέτοχος ενός οργανισμού, ΤΥΛΕΤΥΠΟΣ Α.Ε., και κλείσει, χρεοκοπήσει ο ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ, ο κ. Μπόμπολας θα μπορέσει να ανοίξει ένα άλλο κανάλι. Θα λειτουργήσει δηλαδή όλο αυτό ως η κολυμπήθρα του Σιλωάμ;

Όχι, αυτό δεν θα το επιτρέψουμε σε καμία των περιπτώσεων. Σας κοιτάω στα ματιά. Επ’ ουδενί δεν υπάρχει περίπτωση το νομοσχέδιο το οποίο θα έρθει απλώς να σβήνει τα προηγούμενα και να λέει σφουγγάρι, παιδιά, τα ξεχνάμε κι αυτός που είχε οφειλές προς το δημόσιο και χρέη προς τις τράπεζες να τα πετάξει στη θάλασσα κι ας ξεκινήσει από την αρχή. Αυτό δεν πρόκειται.

Αυτό σας το λέω, γιατί όταν περάσατε το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, περάσατε το άρθρο 20, το οποίο διαβάσαμε πολύ προσεκτικά και το οποίο σας δίνει το έννομο συμφέρον , το δικαίωμα του έννομου συμφέροντος να δώσετε τη λύση , να προσφύγετε, αν χρωστούν σε τράπεζες,..Αυτό είναι μία διάταξη που λειτουργεί πολύ δεικτικά, σηκώνει το δάκτυλο και δείχνει τι επιπλέον δυνατότητα έχω. Αυτό θα το χρησιμοποιήσετε σαν μοχλό; Ένα από τα προβλήματα που έχει η κυβέρνηση είναι η προηγούμενη συμφωνία με την DIGEA, που έχει κάνει μία συμφωνία , έχει πάρει τις 6 συχνότητες που θα ήταν απαραίτητες στην ΕΡΤ, αν ήθελε να γίνει πάροχος δικτύου, το οποίο προβλέπει το νομοσχέδιο που καταθέσατε. Συνεπώς η ΕΡΤ θα ήθελε πίσω κάποιες συχνότητες από την DIGEA, που τις έχει πάρει με ένα σκανδαλώδη τρόπο.

Η ΕΡΤ έχει δύο μπουκέτα. Θα μιλήσω λίγο γενικά. Το νομοσχέδιο θα πρέπει να μεριμνά εκτός των άλλων, ούτως ώστε το πλήρες φάσμα να αξιοποιηθεί. Και υπάρχουν τρόποι να γίνει και σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να απεμπολήσουμε ή καλύτερα να εμποδίσουμε το δικαίωμα της ΕΡΤ να γίνει πάροχος δικτύου για το πρόγραμμα της και το πρόγραμμα τρίτων. Αυτό είμαστε σε θέση να το εγγυηθούμε και είμαστε και αισιόδοξοι ότι πάρα πολύ γρήγορα αυτά θα δρομολογηθούν και θα σταματήσει το μονοπώλιο στο ψηφιακό φάσμα.

Καταλογίσατε ένα ποσό που πρέπει να εισπραχθεί από τα ιδιωτικά κανάλια, 24εκατ. Ευρώ για τα τέλη συχνοτήτων.

Κι άλλα 16εκατ. Ευρώ τα συνδρομητικά κανάλια.

Αμφισβητηθήκατε από τις διευθύνσεις των καναλιών δεν ξέρω αν έχουν προσφύγει και δικαστικά. Έχετε εισπράξει κάτι από αυτό;

Έχουν καταβάλλει τα πρώτα ποσά τα συνδρομητικά κανάλια. Εμένα η αρμοδιότητα μου τελειώνει στη διακρίβωση ότι δεν έχει καταβληθεί το τέλος και στον καταλογισμό του. Τα άλλα αφορούν την εφορία.

Εγώ αναφέρομαι στην πολιτική βούληση. Υπάρχει η πολιτική βούληση;

Υπάρχει ένα προηγούμενο. Το 2012 είχε γίνει μία ερώτηση από το Δ.Παπαδημούλη στη Βουλή προς τον κ. Κεδίκογλου. Ο κ. Κεδίκογλου είχε πει ότι τα τέλη από το 1995 έως το 2010 δεν έχουν καταβληθεί και είπε επίσης ότι το ποσό αυτό ανέρχεται περίπου στα 105εκατ. Λοιπόν ψάχνουμε, εξακριβώνουμε τι έχει καταβληθεί, γιατί δεν έχει καταβληθεί. Σε κάθε περίπτωση είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου.

Βλέπουμε στη λίστα Βαρουφάκη προϋπολογισμένα έσοδα από την εκμετάλλευση των τηλεοπτικών αδειών 350εκατ. εντός του 2015. Είναι δυνατόν να γίνει αυτό, όταν η DIGEA έχει δώσει 18,5εκατ. για τις συχνότητες για τα επόμενα 15 χρόνια ; Θα τα δώσουν μπροστά όλα τα κανάλια; Θα εμφανιστούν άνθρωποι με τόσα χρήματα;

Δεν θα διαφωνήσω ότι είναι ένας πολύ φιλόδοξος στόχος. Οι δικοί μου συνεργάτες στις συζητήσεις με τους θεσμούς ανέδειξαν αυτό το ποσό ως το συνολικό ποσό, το οποίο μπορεί να καταβληθεί και από το μη καταλογισμένο και εισπραχθέντα φόρο, τέλος, για τη χρήση των συχνοτήτων και τις μελλοντικές τηλεοπτικές άδειες.

Έχετε μιλήσει πολλές φορές για τον ομφάλιο λώρο , μια στρεβλή σχέση, που υπήρχε μεταξύ τραπεζικού συστήματος και ΜΜΕ. Παρ’ όλα αυτά και τους τελευταίους μήνες έχουμε ακούσει για δανειοδοτήσεις μεγάλων ομίλων ακόμη και της DIGEA με δεδομένο το καθεστώς που ισχύει στο τραπεζικό σύστημα, καθώς στις τράπεζες το δημόσιο έχει πιο αυξημένο ρόλο. Πώς εξηγείτε αυτό το φαινόμενο;

Δεν έχω υπόψη μου να έχει δοθεί κάποιο μεγάλο δάνειο. Δεσμεύομαι να κοιτάξω, γιατί δεν μπορώ να μιλήσω με βεβαιότητα. Νομίζω ότι αυτή η μέθοδος κλείνει ως μέθοδος επιβίωσης επιχειρήσεων στα ΜΜΕ. Όπως επίσης και οι τράπεζες θα πρέπει να συμπεριφέρονται στα ΜΜΕ, όπως και στους άλλους πελάτες τους. Να μην υποκύπτουν σε οποιουδήποτε τύπου πιέσεις και να έχουν προνομιακή μεταχείριση σε συγκεκριμένα συγκροτήματα του Τύπου.

Ρωτούν αν έχετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Προσπαθούμε να φέρουμε ένα νομοσχέδιο και να το θωρακίσουμε πολιτικά, τυπικά και νομοθετικά. Δεν είναι το τέλος του κόσμου να περιμένουμε άλλες 3εβδομάδες.

Ο κ. Σπίρτζης , αρμόδιος για την ΕΡΤ, σε μία συνέντευξή του…

Είναι εξαιρετικός και έχουμε καθημερινή άψογη συνεργασία. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα θα είναι πολύ θετικό.

…αναφέρει ότι πρέπει να κοιτάξουμε ξανά πώς η DIGEA πήρε τις συχνότητες. Εγώ από τη εμπειρία μου, σκεπτόμενος το βασικό μέτοχο, θεωρώ πως αν μπούμε σε μία τέτοια διαδικασία, διαμάχη, τα κανάλια θα προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και θα υπάρχει μία χρονοβόρα διαδικασία, αφού τελεσιδικούν αρκετά αργότερα και μάλιστα τις περισσότερες φορές κατά του ελληνικού δημοσίου. Θα προσπαθήσετε, λοιπόν, με τη διάταξη του άρθρου 20 να συζητήσετε , να πιέσετε να βρεθεί κοινός τόπος με την DIGEA, να επαναδιαπραγματευθείτε;

Ο κ. Σπίρτζης έκανε πολύ συγκεκριμένες διαπιστώσεις για την ανάληψη της DIGEA.

Ο χάρτης των συχνοτήτων άλλαξε, ενώ πέρασε τη διαβούλευση κι εγκρίθηκε, όταν πήγε στο νομοσχέδιο ήταν άλλος και μάλιστα σε πολλά σημεία διαφορετικός.

Λόγω αντικειμένου και αρμοδιότητας κάθισα και είδα τη συζήτηση στη Βουλή. Νομίζω ότι υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούμε να αφήσουμε να περάσουν έτσι. Δηλαδή πώς αλλάζουν όλα αυτά;

Πείτε μου δεν θα θέλατε τη Ζ. Κωνσταντοπούλου για πρόεδρο σε εκείνη την Επιτροπή;

Παρεμπίπτοντος τι έχετε να πείτε για την πρόταση μομφής που ακούστηκε για την Πρόεδρο από το ΠΟΤΑΜΙ;

Δεν μπορώ να πω τίποτα. Αυτό αφορά το ΠΟΤΑΜΙ. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι στη Ζωή πολλές φορές γίνεται άδικη κριτική. Έχει το δικό της τρόπο να υποστηρίζει με έμφαση τις θέσεις τηςκαι στοχοποιείται. Να μιλάμε για την ουσία και όχι για τον τρόπο.

Είχατε μία δεκάωρη εμπειρία . Δέκα ώρες είπατε αρκετά πράγματα. Είπατε ότι φέρατε ένα νομοσχέδιο, το οποίο έπρεπε να κρατήσει τις θέσεις των εργαζομένων και δεν φτιάξατε ένα νέο ανεξάρτητο οργανισμό, αλλά δώσατε αρμοδιότητες στο νέο Δ.Σ. να φτιάξει μία νέα ΕΡΤ . Στην αρχή, όταν ήρθε το νομοσχέδιο πρόβλεπε ένα νέα ενδιάμεσο Δ.Σ. του ενός χρόνου. Αυτό έφυγε και βγήκε μία πεντάχρονη θητεία και αυτή καλύφθηκε από τον κ. Ταγματάρχη , για την οποία υπήρχαν πολύ έντονες διαφωνίες και από το δικό σας κόμμα, και από τους βουλευτές σας και από τους εργαζόμενους. Εσείς τελικά είστε ικανοποιημένος από όλο αυτό;

Εγώ ήμουν υποχρεωμένος να κάνω μία ανοιχτή διαδικασία, όποιος επέλεξε να κάνει την αίτησή του, την έκανε, όποιος επέλεξε να μείνει εκτός, έμεινε εκτός και ήμουν υποχρεωμένος να μην κρίνω με κριτήρια κομματικής ιδεολογίας και πολιτικής εγγύτητας. Για μένα δεν ήταν κριτήριο οι κομματικές ταυτότητες.

Ο κ. Ταγματάρχης κατακρίθηκε, γιατί ήταν πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ σε μία περίοδο όπου αμφισβητήθηκε το έργο της πέρα των οικονομικών και σίγουρα δεν συμβόλιζε το νέο. Αυτό ήταν η πιο βασική κριτική. Δεν νομίζω ότι ασκήθηκε κριτική για το πόσο αριστερός ήταν.

Να προσθέσω κάτι που μου έκανε εντύπωση. Το άκουσα σε μία συνέντευξη που δώσατε στον κ. Αρβανίτη για το ίδιο θέμα, ότι δηλαδή δεν έχουμε στελέχη σε αφθονία που να ξέρουν από διοίκηση. Τελικά τόση σημασία έχει η εμπειρία, με την έννοια ότι έχουμε ένα πρωθυπουργό και υπουργούς –με εξαίρεση τον κ. Δραγασάκη- χωρίς προηγούμενη εμπειρία ;

Βεβαίως η εμπειρία παίζει το ρόλο της, αλλά αν δεν έκανα αυτές τις επιλογές θα ήμουν πολύ πιο ευάλωτος στις κριτικές, όχι μόνο από την εσωκομματική πλευρά.

Θα αναρτηθούν τα ονόματα των άλλων υποψηφίων στη Διαύγεια;

Περιμένουμε την άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να μπορεί όποιος βουλευτής θέλει να έρθει να δει τα στοιχεία.

Να μου κάνετε ένα τελευταίο σχόλιο. Το όνομα του κ. Ταγματάρχη ακουγόταν πολύ καιρό πριν την τελική επιλογή και φάνηκε σαν προαποφασισμένο.

Ακούστηκαν κι άλλα ονόματα και δεν μπορώ να σχολιάσω αυτό το γεγονός.

Μας ρωτούν αν θα υπάρχουν οι ίδιες δομές στην ΕΡΤ. Θυμάμαι ότι όταν πρωτοβγήκατε, είπατε ότι θα πάτε το ανταποδοτικό τέλος στα 4 ευρώ. Αυτό πέρασε και θα είναι τελικά στα 3ευρώ, αν και πάλι ήταν το χαμηλότερο στη Ευρώπη. Γιατί;

Σκεφτήκαμε ότι η συζήτηση θα μετατοπιστεί στο ανταποδοτικό τέλος, ενώ η ουσία δεν είναι αυτή. Μπορεί να κάναμε και λάθος. Όλοι κρινόμαστε για τις επιλογές μας. Η ουσία είναι να επιστρέψει ο κόσμος στη δουλειά του και να δώσουμε τη δυνατότητα να καταξιωθεί η ΕΡΤ. Αν θα καταξιωθεί ή όχι η ΕΡΤ εξαρτάται από τον κόσμο που θα δουλέψει εκεί .

Τα χρήματα φτάνουν;

Ναι , τα χρήματα μπορούν να βγουν και εδώ υπάρχει μία παρανόηση . Το 2014 τα προϋπολογισμένα χρήματα , οι προϋπολογισμένες δαπάνες για τη μισθοδοσία της ΝΕΡΙΤ ήταν 36εκατ., απολογιστικά πήγαν στα 53 και εμείς μετά από βασανιστική διαδικασία σε συνεργασία με το Λογιστήριο του Κράτους και τα οικονομικά δεδομένα και με βάση του νέου νόμου το υπολογίζουμε στα 50-60εκατ. Είναι παραπλήσια ποσά. Δεν πρόκειται για κάτι το ακραίο. Αυτή τη στιγμή δεν γνώριζε ο κόσμος ότι στη ΝΕΡΙΤ δούλευαν 1000 άτομα. Η μισθοδοσία ήταν 1000ατόμων, δεν ήταν 300.

Θα ξεκινήσουν όλα τα κανάλια;

Θα δούμε τι δυνατότητες υπάρχουν, όταν γυρίσει όλος ο κόσμος στις δουλειές τους. Να πούμε ότι υπάρχουν πολλά περιφερειακά ραδιόφωνα. Δεν θα ήταν πολύ πιο παραγωγικό αν περιφερειακά ραδιόφωνα που γειτνιάζουν έκαναν συνέργειες, εμπλούτιζαν το πρόγραμμα τους, το έκαναν πιο δυναμικό, πιο ανταγωνιστικό; Κανένας δεν χάνει τη δουλειά του. Δεν συζητάμε αυτό. Συζητάμε τους τρόπους που το ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι ποιοτικό, δυναμικό και να διεκδικεί το μερίδιό του στην ακροαματικότητα και να τιμά και το τελευταίο ευρώ του ανταποδοτικού τέλους. Οφείλουμε να παράγουμε προϊόν άξιο των προσδοκιών του ελληνικού λαού.

Αυτό που δεν μας τιμά είναι το ανταποδοτικό τέλος να μην πηγαίνει στη μαύρη τρύπα του χρέους.

Αυτό εξαρτάται από συνολικό πακέτο της διαπραγμάτευσης .

Δεν μιλάω μόνο για φέτος.

Η προσδοκία μας είναι τα χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα για τα τ 3 τουλάχιστον πρώτα χρόνια. Με βάση τις προηγούμενες δεσμεύσεις ένα μέρος θα πάει στο χρέος. Αναμένουμε την καινούρια συμφωνία.

Ο κ. Στουρνάρας αρνείται να δώσει τα στοιχεία του πόσο χρωστούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί; Μήπως έχει έρθει η ώρα να γίνει δημόσια η συζήτηση για τα μεγάλα κόκκινα δάνεια;

Νομίζω ότι θα έρθουν όλα στο φως. Φαντάζομαι και ελπίζω ότι και ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας θα ανταποκρίνονται στο κεντρικό του ρόλο και θα πληροί τα καθήκοντα του με τον τρόπο που πρέπει.

Στη Βουλή υπάρχει μία Επιτροπή για το χρέος. Το πόρισμα αυτής της επιτροπής θα είναι εργαλείο στα χέρια σας;

Σε κάθε περίπτωση όλα μπορούν να αξιοποιηθούν. Ο έλεγχος του χρέους πρέπει να γίνει. Δεν θα το απεμπολήσουμε στηριζόμενοι στα πορίσματα μιας επιτροπής. Αυτό το πολιτικό αίτημα υπάρχει και έχει μία πολύ ισχυρή πολιτική βάση και είναι πολύ σημαντικό για την αναδιάρθρωση του χρέους, για να μπορέσει η Ευρώπη να μπει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης.

Το ενδεχόμενο συμφωνίας-γέφυρας για περιορισμένο χρόνο είναι μέσα στις σκέψεις σας;

Η συμφωνία πρέπει να έρθει με ενιαίες προϋποθέσεις και για το τώρα και για μετά, για να ανακάμψει η οικονομία μας και να επιστρέψει η εμπιστοσύνη και όχι να παρατείνουμε μία κατάσταση, να κλείσουμε με κάποια προαπαιτούμενα και μετά να έρθουμε με καινούργια.

Θα μπορούσε να αξιοποιηθούν τα ψηφιακά μέσα και στην περίπτωση της ΕΡΤ. Θα μπορούσε να συσχετιστεί με τον κοινωνικό έλεγχο και με την κοινωνική συμμετοχή στην ΕΡΤ;

Απολύτως. Η δική μας φιλοδοξία είναι η ΕΡΤ να αποτελέσει την αιχμή στο νέο πεδίο. Έτσι κι αλλιώς το μέσο είναι συλλογικό και πολύ πιο δημοκρατικό. Το pressprojectδεν έχει μεγαλομετόχους και μεγάλους δανεισμούς, ώστε να πιέζει τις επιλογές της ΕΡΤ. Πρέπει όμως να αλλάξει και ο τρόπος προσέγγισης μας απέναντι στα media.

Πιστεύετε ότι νέο νομοσχέδιο έχει αρκετά σημεία συλλογικότητας; Υπάρχουν συλλογικά προγράμματα;

Αυτά θα πρέπει να ενσωματωθούν, να αποτελέσουν μέρος του προγράμματος. Στο θέμα όμως της δημοκρατικότητας και στη διαδικασία που ακολουθήθηκε προβλέπεται διαβούλευση σε κάθε επίπεδο και τη συμμετοχή των εργαζομένων στην ψηφοφορία με δύο αντιπροσώπους.

Ο κ. Καλφαγιάννης το επικρίνει πολύ αυτό.

Κι εμένα προσωπικά, αλλά δεν πειράζει. . . . »

https://www.ypepikrateias.gr/index.php/interviews/26-sinedeyxi-tou-ipourgou-epikratias-nikou-pappa-sto-thepressproject-gr

adulttorrent.org
adulttorrent.org
adulttorrent.org
etro
комплексный ремонт квартир
резина Ханкук
смазки
docservis.com.ua