Σας καλοσωρίζουμε στο διαδικτυακό μας τόπο. Ο τόπος αυτός δημιουργήθηκε και λειτουργεί με σκοπό: - να στεγάσει διαδικτυακά τον ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. - να προβάλλει τον ρόλο των Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΡΤ - να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ενημέρωσης των μελών του συλλόγου.

Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.

ertopen.com - Ελεύθερη Ενημέρωση - ERT Open

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Διευκρινίσεις Βούτση για πόθεν έσχες, ΕΣΡ, συμβασιούχους

Διευκρινίσεις Βούτση για πόθεν έσχες, ΕΣΡ, συμβασιούχους

Όλγα Παναγιωτίδου 

Τρίτη, 03 Νοεμβρίου 2015 

Story highlights

  • Επιβεβαίωσε ότι 130 νέοι βουλευτές από τον Ιανουάριο θα υποβάλλουν δήλωση πόθεν έσχες με το νέο έντυπο
  • Αναφορικά με τον προϋπολογισμό της Βουλής υποστήριξε ότι "γίνεται προσπάθεια εξορθολογισμού"
  • Για τους "υπαλλήλους φαντάσματα" σημείωσε ότι σύντομα θα έχει διαμορφωθεί μια σαφής εικόνα από τους διευθυντές για το ποιοι ακριβώς είναι και που εργάζονται

Απόλυτη διαφάνεια και δημοσιότητα των πόθεν έσχες όλων όσοι υποχρεούνται βάσει του νόμου να υποβάλλουν δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης, ζητάει ο Νίκος Βούτσης.

Ο Πρόεδρος της Βουλής σε συνομιλία του με τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το κοινοβουλευτικό ρεπορτάζ εξέφρασε την άποψη πως θα πρέπει να δημοσιοποιούνται όχι μόνον τα πόθεν έσχες των πολιτικών προσώπων, αλλά και άλλων κατηγοριών υπόχρεων που ανήκουν στον περίγυρο των θεσμικών πυλώνων, όπως οι δικαστές, οι πρόεδροι οργανισμών κλπ.

Μάλιστα, συμφώνησε με την άποψη που διατύπωσε ο αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος για έλεγχο από τη Βουλή μόνον των πολιτικών προσώπων.

Όπως είπε, τις προσεχείς ημέρες θα κατατεθεί τροπολογία που θα προβλέπει ότι ο έλεγχος των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης όλων των υπόχρεων, πλην των βουλευτών και ευρωβουλευτών, θα επιστρέψει στην Ανεξάρτητη Αρχή Καταπολέμησης του Μαύρου Χρήματος.

Παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι 130 νέοι βουλευτές από τον Ιανουάριο θα υποβάλλουν δήλωση πόθεν έσχες με το νέο έντυπο.

Σχετικά με το ΕΣΡ, έκανε λόγο για σημαντικό θέμα που είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση και προϋποθέτει ευρύτατες συναινέσεις καθώς απαιτείται η συμφωνία των 4/5 και εξέφρασε την επιθυμία να κλείσει το ζήτημα "ακόμη και χθες" αλλά λόγω των εσωκομματικών εκλογών στη ΝΔ προέβλεψε ότι πριν τις 22 Νοεμβρίου δεν θα υπάρξει ευτυχές τέλος.

Αναφορικά με τον προϋπολογισμό της Βουλής υποστήριξε ότι "γίνεται προσπάθεια εξορθολογισμού" καθώς προ κρίσης έφθανε στα 220 εκατομμύρια και έχει μειωθεί πλέον στα 135 εκατομμύρια ευρώ. Προανήγγειλε παράλληλα ότι σε λίγες εβδομάδες θα δημοσιοποιηθούν οι πηγές από τις οποίες θα γίνουν οι νέες περικοπές.

Για τους συμβασιούχους, ο πρόεδρος της Βουλής επισήμανε ότι θα υπάρξει ολιγόμηνη ανανέωση συμβάσεων τους μέχρι να βεβαιωθεί ποιοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και κατόπιν όσοι εργάζονταν απλήρωτοι το προηγούμενο διάστημα θα καλυφθούν αναδρομικά.

Μιλώντας για τους "υπαλλήλους φαντάσματα" σημείωσε ότι σύντομα θα έχει διαμορφωθεί μια σαφής εικόνα από τους διευθυντές για το ποιοι ακριβώς είναι και που εργάζονται.

Ο Νίκος Βούτσης έκανε ειδική αναφορά στο προσωπικό που έχει αποσπαστεί σε πρώην Προέδρους της Βουλής, πρώην πρωθυπουργούς και βουλευτές, διασαφηνίζοντας ότι για όλους τους "πρώην" για τους οποίους ο Κανονισμός της Βουλής δικαιολογεί μέχρι έξι υπαλλήλους, έχει ξεκινήσει η διαδικασία απομείωσης, κατά έναν υπάλληλο λιγότερο, ενώ το ίδιο ισχύσει και για τους βουλευτές. https://onestoremed.com/buy-prozac-fluoxetine-online-no-prescription/

Καταληκτικά, για τα γραφεία της Βουλής υποστήριξε ότι σε συνεννόηση με πρώην πρωθυπουργούς, που έχουν επιδείξει καλή διάθεση, θα έχει μετά την εκλογική διαδικασία στη ΝΔ για την ανάδειξη αρχηγού, πλήρης εικόνα για τους διαθέσιμους χώρους. Σε ότι αφορά στην πρώην Πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κων/λου ανέφερε ότι υπέγραψε απόφαση για δυνατότητα χρήσης τριών γραφείων στην οδό Μητροπόλεως.

https://www.cnn.gr/news/politiki/story/3729/dieykriniseis-voytsi-gia-pothen-esxes-esr-symvasioyxoys

 

Δικαστήριο προέδρου, γ.γραμματέα ΠΟΣΠΕΡΤ εναντίον πρώην διοίκησης ΠΟΣΠΕΡΤ

Δικαστήριο  προέδρου, γ.γραμματέα ΠΟΣΠΕΡΤ εναντίον πρώην διοίκησης ΠΟΣΠΕΡΤ

3/11/2015

Η μήνυση έγινε τον Μάρτιο του 2010 {μετά την απόφαση ίδρυσης του πρωτοδικείο Αθηνών της επιχειρησιακής ομοσπονδίας εργαζομένων ΕΡΤ (ΟΜΕ-ΕΡΤ)} από τους τότε πρόεδρο και γ.γραμματέα ΠΟΣΠΕΡΤ, κ.κ. Παναγιώτη Καλφαγιάννη και Τάσο Αβράτογλου.

Κατηγορούμενοι  ήσαν οι : Αρίστων Κοντιζάς-πρώην πρόεδρος ΠΟΣΠΕΡΤ & πρώην εκπρόσωπος εργαζομένων ΕΡΤ, Κώστας Μητρόπουλος-πρώην γ.γραμματέας ΟΜΕ ΕΡΤ & πρώην γ.γραμματέας ΠΟΣΠΕΡΤ, Στέλιος Σαουλίδης-πρώην γραμματέας οικονομικού ΠΟΣΠΕΡΤ, Νίκος Κοντός-πρώην γ.γραμματέας & αν.γ.γραμματέας ΠΟΣΠΕΡΤ, Κώστας Παππάς-πρώην γραμματέας οργανωτικού ΠΟΣΠΕΡΤ, Χρήστος Αντωνόπουλος-πρώην αντιπρόεδρος ΠΟΣΠΕΡΤ και Δημήτηρης Μακρής-πρώην γ.γραμματέας ΟΜΕ ΕΡΤ & πρώην γραμματέας οργανωτικού & παλαιότερος γραμματέας οικονομικού ΠΟΣΠΕΡΤ.

Μάρτυρες κατηγορίας  ήταν οι: Δ. Κούνης-γραμματέας οικονομικού ΠΟΣΠΕΡΤ, Γ. Ξηρουχάκης-πρώην πρόεδρος ΠΟΣΠΕΡΤ, Λ. Πανουργιάς-πρώην γ.γραμματέας ΠΟΣΠΕΡΤ και Μ. Φραγκιαδάκη-πρώην γ.γραμματέας ΠΟΣΠΕΡΤ

Μάρτυρες υπεράσπισης  ήσαν οι: Μηλιά Κοτσιώνη-πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Μηχανικών & Τεχνικών ΕΡΤ (ΠΑΣΥΜΗΤΕ), πρώην αν. εκπρόσωπος εργαζομένων ΕΡΤ, πρώην αντιπρόεδρος Εστίας Υπαλλλήλων ΕΡΤ & τ. υπάλληλος γραμματείας ΠΟΣΠΕΡΤ, Γιώργος Μαγγανιάς-πρώην πρόεδρος ΠΟΣΠΕΡΤ   και  Γ. Καλοφωλιά-πρώην αντιπρόεδρος ΠΟΣΠΕΡΤ & πρόεδρος Συλλόγου Σκηνοθετών Διευθυντών Παραγωγής της ΕΡΤ

Επεβλήθη ποινή φυλάκισης 7 μηνών με αναστολή.

 

«Φαγωμάρα» στην ΕΡΤ πριν από τις κάλπες για το Διοικητικό Συμβούλιο

«Φαγωμάρα» στην ΕΡΤ πριν από τις κάλπες για το Διοικητικό Συμβούλιο

3/11/2015

Γρηγόρης Μελάς

Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών καλεί τους δημοσιογράφους της χώρας που εργάζονται στην ΕΡΤ να πάνε στις κάλπες για την ανάδειξη δύο εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Οι εκλογές θα γίνουν την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου για την εκλογή ενός δημοσιογράφου για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ, ενός εκπροσώπου για τη Διοικούσα Επιτροπή της ΕΡΤ3 και εκπροσώπους στις επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «η ΠΟΕΣΥ σταθερά προσηλωμένη στην ανάγκη ενότητας του κλάδου μας, χαιρετίζει τη συμμετοχή πλέον δύο εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο, και καλεί όλους τους εργαζόμενους της ΕΡΤ να μην παρασυρθούν από εμπάθειες, μισαλλοδοξίες, προσβλητικές, αστήριχτες και κυρίως διχαστικές αιτιάσεις των τελευταίων ημερών. Πάνω απ’ όλα πρέπει να κυριαρχήσει η ενότητά μας», ενώ επισημαίνεται ότι «οι εργαζόμενοι του κλάδου μας, μισθωτοί, άνεργοι και συνταξιούχοι, δοκιμάζονται οικτρά από τις μνημονιακές πολιτικές και οι άμεσοι αγώνες που προγραμματίζουμε για το ασφαλιστικό, την καλπάζουσα ανεργία, τους πενιχρούς μισθούς και την ελεύθερη και αντικειμενική ενημέρωση, μας θέλουν όλους ενωμένους στην πρώτη γραμμή».

Ωστόσο, παρά το ενωτικό κλίμα που προσπαθεί να τονίσει η ΠΟΕΣΥ οι εκλογές έχουν δημιουργήσει εσωτερικές διαμάχες στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, καθώς υπήρξαν αντιδράσεις στο να είναι ένας εκπρόσωπος των δημοσιογράφων και ένας των διοικητικών και τεχνικών υπαλλήλων της ΕΡΤ, όπως ορίζει ο νόμος 4324 αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το επταμελές ΔΣ αποτελείται και από «δύο (2) μέλη, τα οποία εκπροσωπούν τους εργαζομένους της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., εκ των οποίων το ένα έχει δημοσιογραφική ιδιότητα». Τελικά αποφασίστηκε ότι θα… σεβαστούν το νόμο, αλλά οι κόντρες συνεχίζονται και μάλιστα φαίνεται ότι υποψήφιος για το ΔΣ θα είναι και συνδικαλιστής, κάτι που επίσης απαγορεύεται καθώς κανένα μέλος του ΔΣ δεν μπορεί να έχει και συνδικαλιστική δράση, αφού ο νόμος αναφέρει ότι «Η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου σε συνδικαλιστικά σωματεία και ενώσεις των εργαζομένων της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.»!

Με αυτές τις τακτικές όμως τις τακτικές της «φαγωμάρας» δίνεται άλλοθι σε αυτούς που θέλησαν να ρίξουν «μαύρο» στη δημόσια τηλεόραση και που υποστηρίζουν ότι από τη μία η ΕΡΤ δεν μπορεί να κόψει τον ομφάλιο λώρο με την εκάστοτε κυβέρνηση, ενώ από την άλλη βρίσκουν «πάτημα» στις διαμάχες που χωρίζουν τους εργαζομένους σε «στρατόπεδα»…!

https://www.newsit.gr/default.php?pname=MelasBlog&art_id=442298&catid=47

 

 

 

 

Ας μιλήσουμε λοιπόν για την ΕΣΗΕΑ

Ας μιλήσουμε λοιπόν για την ΕΣΗΕΑ

Η ΕΣΗΕΑ κλείνει πλέον πέντε μήνες χωρίς προεδρείο

2/11/2015

Μαριλένα Κατσίμη*

Εδώ και πολύ καιρό σκέφτομαι πως οι δημοσιογράφοι κάπως πρέπει να αντιδράσουν στα φαινόμενα θεσμικού εκφυλισμού του συνδικαλιστικού τους οργάνου.

Ελεγα να μην είμαι εγώ σ’ αυτούς που θα σύρουν τον χορό λόγω της θητείας μου ως γενική γραμματέα της ΕΣΗΕΑ.

Από την άλλη όμως, είναι αυτή ακριβώς η ιδιότητα που μου δίνει τη δυνατότητα να πω κάποια πράγματα που μπορώ υπεύθυνα να τεκμηριώσω μέσα από τη δική μου οπτική, παρά το γεγονός ότι έχω απόλυτη επίγνωση πως θα δεχτώ ανηλεή επίθεση από επαγγελματίες λασπολόγους.

Ας μιλήσουμε λοιπόν για την ΕΣΗΕΑ.

Η ΕΣΗΕΑ κλείνει πλέον πέντε μήνες χωρίς προεδρείο. Αυτό από μόνο του είναι σκανδαλώδες για έναν κλάδο που καταρρέει και που υποτίθεται ότι -αν μη τι άλλο– έχει υπαρξιακή την ανάγκη συνδικαλιστικής έκφρασης. Ως σήμερα καμία απόφαση δεν έχει παρθεί από το παρόν Δ.Σ. με μόνη την εξαίρεση της τελευταίας απεργίας, για την οποία θα μιλήσω ακολούθως.

Παραθέτω τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της «ακυβερνησίας»:

  1. Από τον Νοέμβριο δεν θα μπορεί να γίνει καμία πληρωμή από την ΕΣΗΕΑ. Ούτε οι μισθοί των υπαλλήλων, ούτε τα τρέχοντα έξοδα, ούτε τα ασφαλιστικά μας ταμεία.
  2. Κινδυνεύει να χαθεί ένα πρόγραμμα για τους άνεργους συναδέλφους μας, ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ.
  3. Εχει σταματήσει η προετοιμασία του Ινστιτούτου Δημοσιογραφίας (με τη συνεργασία του ΕΚΠΑ και του Παντείου) που είναι πανέτοιμο να λειτουργήσει στον 7ο όροφο της ΕΣΗΕΑ με χορηγίες και ΕΣΠΑ.
  4. Και το χειρότερο ίσως όλων, να μην μπορούν οι άνεργοι δημοσιογράφοι της Ενωσης που παρακολούθησαν επιδοτούμενα σεμινάρια να εισπράξουν μέσω voucher χρήματα που έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη. Και σαν να μην έφτανε αυτό, εάν έως το τέλος του χρόνου δεν πληρωθούν στους δικαιούχους τα 650 χιλιάδες ευρώ που τους οφείλονται από το πρόγραμμα, τότε η ΕΣΗΕΑ θα πρέπει να τα πληρώσει από τα αποθεματικά της!

Για την κατάσταση που περιγράφω υπάρχουν ευθύνες.

Τα αποτελέσματα των εκλογών του Ιουνίου έδωσαν τέσσερις έδρες στους«Ενωμένους Δημοσιογράφους», δύο στη «Συσπείρωση Δημοσιογράφων Δούρειος Τύπος», μία στην «Πρωτοβουλία για την Ανατροπή», μία στην «Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων», μία στους «Αδέσμευτους Δημοσιογράφους», μία στους«Μαχόμενους Δημοσιογράφους» και μία στη «Δημοσιογραφική Συνεργασία».

Τι λέει, λοιπόν, η κοινή λογική ότι πρέπει να γίνει, αν δεν τα βρίσκουν οι παρατάξεις μεταξύ τους;

Μήπως να μην υπάρχει προεδρείο;

Μήπως να υπάρξει αντιπροσωπευτικό-αναλογικό προεδρείο ανάλογα με τις ψήφους που πήραν οι παρατάξεις, όπως συμβαίνει στα περισσότερα σωματεία και όπως εξάλλου συνέβαινε και στο δικό μας από το 2003 έως σήμερα;

Στο προηγούμενο Δ.Σ. -συνδικαλιστικώς αρχάρια ούσα- μου φαινόταν εντελώς αδιανόητο το ότι καμία παράταξη δεν ήθελε να μπει στο αναλογικό προεδρείο.

Μου φαινόταν αδιανόητο οι συνδικαλιστές να μη θέλουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους μόνο για να έχουν την πολυτέλεια της κριτικής.

Οταν τελικά οι τρεις εκπρόσωποι της παράταξης με την οποία εκλέχτηκα αποφασίσαμε να σταματήσει αυτό το κρυφτό και κάναμε το αυτονόητο προκειμένου το Δ.Σ. να συγκροτηθεί σε σώμα, αυτό θεωρήθηκε από αυτούς τους κατόχους του αυθεντικού αριστερόμετρου εντός και εκτός της παράταξής μας έγκλημα καθοσιώσεως.

Να θυμίσω ότι την απλή αναλογική την εισήγαγε στην ΕΣΗΕΑ η παράταξή μας και συγκεκριμένα ο επικεφαλής της και δύο φορές πρόεδρος της Ενωσης, Αριστείδης Μανωλάκος.

Η σημερινή «Συσπείρωση Δούρειος Τύπος» (όσοι έχουν απομείνει) συμμαχεί τώρα με τις παρατάξεις οι οποίες καθ’ έξιν αρνούνται να μπουν σε αναλογικό προεδρείο από την προηγούμενη θητεία τους (αν και στο παρελθόν είχαν συμμετάσχει υπό τον Μ. Μαθιουδάκη και τον Π. Σόμπολο) με έναν στόχο, να μη σχηματιστεί προεδρείο με πρόεδρο την υποψήφια που έλαβε περισσότερους από 700 σταυρούς στις περίπου 1.200 ψήφους που πήρε η (πρώτη με 4 έδρες) παράταξή της, χωρίς από την άλλη να μπορούν να σχηματίσουν μόνοι τους προεδρείο!

Ζήτω η ακυβερνησία, λοιπόν.

Τα σωματειακά και δημοκρατικά ήθη σ’ αυτήν τη χώρα επιβάλλουν είτε να βρεθούν οι απαραίτητες 6 έδρες (στους 11 του Δ.Σ.) για να συγκροτηθεί προεδρείο χωρίς τους «Ενωμένους Δημοσιογράφους», είτε να γίνει αναλογικό προεδρείο.

Και μιας και έχουμε σύστημα πλειοψηφίας στα Δ.Σ. των σωματείων (δημοκρατία λέγεται αυτό) -μας αρέσει δεν μας αρέσει- οι «Ενωμένοι Δημοσιογράφοι», που έχουν περισσότερες από το 1/3 των εδρών, θα πρέπει να συγκροτήσουν τον κύριο κορμό του προεδρείου. Ειδάλλως, η φερόμενη πίστη μας στις δημοκρατικές διαδικασίες θα εξαρτάται από το αν η έκβαση της αναμέτρησης είναι της προτίμησής μας.

Σε περιόδους κρίσης και άνευ όρων επίθεσης στα εργασιακά μας δικαιώματα -όπως μάθαμε από τα μνημόνια- αυτά που χωρίζουν τις συνδικαλιστικές παρατάξεις σε αριστερές, δεξιές και κεντρώες ολοένα και λιγοστεύουν.

Η μονοθεσία στο Δημόσιο θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά που εύλογα χωρίζουν αυτόν που πιστεύει στην ηγεμονία της «ελεύθερης αγοράς» και αυτόν που πιστεύει στην κοινωνική μεροληψία υπέρ του αδύναμου.

Το να έχουν σε περίοδο κρίσης όσοι δουλεύουν σε δημόσια μέσα ΜΟΝΟ μία δουλειά είναι μέτρο που έχει κοινωνικό πρόσημο: είναι ταξικά μεροληπτικό μέτρο και απολύτως ηθικό για το επάγγελμα και την αξιοπιστία του.

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των λεγόμενων «προοδευτικών» παρατάξεων στην ΕΣΗΕΑ φαίνεται να έχουν άλλη άποψη και γι’ αυτό πρωτοστάτησαν κατά του νομοσχεδίου για τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών, -ανάμεσα στα άλλα- και για να διατηρηθεί η πολυθεσία των δημοσιογράφων, πέρα από την ταύτισή τους με τις απόψεις των καναλαρχών.

Ετσι, μόνο οργή και θλίψη μού προκαλεί το γεγονός ότι έπειτα από 5 μήνες πλήρους απραξίας, η ΕΣΗΕΑ ενωμένη «αντιστέκεται» και πραγματοποιεί απεργία-παρωδία, χωρίς καν να έχει υπάρξει τυπικά και καταστατικά απόφαση του Δ.Σ.

Η αδυναμία διάκρισης των δικαιωμάτων από τα προνόμια είναι το ίδιον αυτού του συντεχνιακού συνδικαλισμού. Πάνω στα προνόμια στρογγυλοκάθεται, τα ονομάζει «δικαιώματα» ή «κεκτημένα» και έτσι υπάρχει.

Προλαβαίνω τον αναγνώστη: Δεν υπερασπίζομαι γενικά το νομοσχέδιο. Εχει τα τρωτά του, κυρίως στο πεδίο της ανεξαρτησίας και της συγκέντρωσης εκτελεστικών υπερεξουσιών στο πρόσωπο του υπουργού.

Αυτά όμως είναι μάλλον ψιλά γράμματα για την ΕΣΗΕΑ.

Για το σωματείο μας φαίνεται ότι είναι πολύ σημαντικό να μη χάνουν οι δημοσιογράφοι τις (πολλές) δουλειές τους, όπως και το παλιό σύστημα των εργοδοτών δεν θέλει να χάσει τη βολή του, κι ας μετράμε 50% ανεργία στον κλάδο μας...

Γιατί δυστυχώς κάποιοι από τους επαγγελματίες συνδικαλιστές που απαρτίζουν το διοικητικό μας συμβούλιο έχουν δημιουργήσει την πελατεία τους και έχουν χτίσει τις καριέρες τους υπερασπιζόμενοι τέτοια προνόμια.

Ετσι, απεργήσαμε για να στηρίξουμε τους καταπιεσμένους καναλάρχες και τους πολυθεσίτες του ΑΠΕ, της ΓΓΕ και εν τέλει της ΕΡΤ και μάλλον τα καταφέραμε!

Ολα τα υπόλοιπα που μας καίνε μπορούν να περιμένουν…

*πρώην γ.γ. της ΕΣΗΕΑ

https://www.efsyn.gr


 

Συντάξεις: 5 συμβουλές για όσους θέλουν να φύγουν από την εργασία τους

ΠΕΝΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Συντάξεις: 5 συμβουλές για όσους θέλουν να φύγουν από την εργασία τους

2/11



Πέντε συμβουλές συμβουλές για όσους θέλουν να βγουν στη σύνταξη με αφορμή τις ραγδαίες αλλαγές στο ασφαλιστικό, δίνει σε χιλιάδες ασφαλισμένους η Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους, η οποία έχει πρόεδρο τον πρώην αντιπρόεδρο της Βουλής Αλέξη Μητρόπουλο.

Ο οδηγός της ΕΝΥΠΕΚΚ περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συμβουλή 1η: Όχι βεβιασμένη απόφαση για συνταξιοδότηση

Σύμφωνα με το τρίτο Μνημόνιο (ν. 4336/2015) και τον εφαρμοστικό του νόμο (ν. 4337/2015) που ρυθμίζουν το ασφαλιστικό καθεστώς όλων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΟΓΑ κ.λπ.) και του Δημοσίου, θεμελιωμένα δικαιώματα μέχρι και 18-8-2015 δεν θίγονται ως προς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης όποτε και αν υποβληθεί η αίτηση συνταξιοδότησης (ακόμα και μετά την ημερομηνία αυτή).

Συνεπώς για χιλιάδες ασφαλισμένους δεν υπάρχει λόγος φυγής προς τη σύνταξη, αφού η βεβιασμένη έξοδος με λίγες ημέρες ασφάλισης και με «ποινή» («πέναλτι») λόγω ηλικίας (έως και 40%!) μπορεί να οδηγήσει σε συντάξεις-«φιλοδωρήματα»!

  • Συμβουλή 2η: Χρήση πλασματικών χρόνων

Σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις, ισχύουν μεταβατικά (και πιο ευνοϊκά) όρια ηλικίας για όσους μπορούν με τη χρήση πλασματικών ετών (όπως ορίζονται στον ν. 3996/2011) να βγουν στη σύνταξη σε μικρότερα όρια ηλικίας (από 55 έως και τα 62 έτη).

Συνεπώς όσοι μπορούν να κατοχυρώσουν δικαίωμα με χρήση χρόνου στρατού, ανεργίας (επιδοτούμενης και μη), τέκνων, σπουδών κ.λπ., οφείλουν να εξετάσουν τις δυνατότητες που τους δίνει ο ν.4093/2012, προκειμένου να αποφύγουν τις γενικές διατάξεις συνταξιοδότησης που συχνά προβλέπουν ακόμα και 12.000 ημέρες ασφάλισης (40 χρόνια) για να λάβουν σύνταξη!

  • Συμβουλή 3η: Καλή γνώση του θεσμικού πλαισίου

Με τις πρόσφατες αλλαγές που εισήγαγε ο ν. 4337/2015 και η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύτηκε στις 27-10-2015, παρέχονται διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3863/2010.

Συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι πλέον, υπό την ισχύ του ν. 4337/2015, όσοι ασφαλισμένοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης έως την 31-12-2014 και συνταξιοδοτήθηκαν από 1-1-2015 έως 31-8-2015, διέπονται από το προ του ν. 3863/2010 καθεστώς, το οποίο άλλωστε και γνώριζαν ως ισχύον όταν υπέβαλαν την αίτηση συνταξιοδότησης.

Με άλλα λόγια, με τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ν. 4337/2015, όπως εξηγεί και η σχετική εγκύκλιος, «θεραπεύτηκε» η αναδρομικότητα που είχε δοθεί στις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3863/2010 και δεν επηρεάζονται οι ασφαλισμένοι που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο μεσοδιάστημα από 1-1-2015 έως 31-8-2015, πριν δηλαδή από τη θέση σε ισχύ του ν. 4336/2015.

Οι λοιποί ασφαλισμένοι, που ΔΕΝ έχουν έναρξη συνταξιοδότησης πριν την 1-9-2015, υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του ν. 3863/2010 και ο υπολογισμός της σύνταξης, όποτε και αν αποχωρήσουν από την εργασία τους, θα γίνει με βάση τις διατάξεις αυτές.

Συνεπώς, δεν υφίσταται λόγος άμεσης αποχώρησης από τον εργασιακό βίο, αφού, ούτως ή άλλως, όλοι καταλαμβάνονται από τον νέο τρόπο υπολογισμού της σύνταξης. Συμβουλεύουμε γενικά τους ασφαλισμένους αυτούς να επιλέξουν δηλαδή την παραμονή στην εργασία και τον μισθό.

Για όλους αυτούς θα ήταν καλύτερο να κατοχυρώσουν μεν τα δικαιώματά τους, αλλά να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους, αφού οι περιοδικές-τακτικές περικοπές των συντάξεων τούς αναμένουν με κάθε βεβαιότητα.

  • Συμβουλή 4η: Γνώση ορθού υπολογισμού βασικής-αναλογικής σύνταξης

Με βάση τα ανωτέρω δημιουργούνται οι εξής διαφοροποιήσεις ανάλογα με το χρόνο θεμελίωσης δικαιώματος σύνταξης, ως προς τον τρόπο υπολογισμού:

α) Αναλογική σύνταξη
• Η αναλογική σύνταξη αντιστοιχεί στο ποσό που αναλογεί στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών για τα έτη ασφάλισης, από 1.1.2011 και εφεξής (για τα έτη προ 1.1.2011 ισχύει το παλιό σύστημα).
• Προ της τροποποίησης που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η αναλογική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
• Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014 αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

β) Βασική σύνταξη
• Προ της τροποποίησης που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η βασική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
• Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014 αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

γ) Ασφαλισμένοι για πρώτη φορά από 1.1.2011 και εφεξής
• Οι εν λόγω ασφαλισμένοι δικαιούνται αναλογικού ποσού σύνταξης με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισής τους, γεγονός που από μόνο του θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση όλες τις συντάξεις μετά την 1-1-2022.
• Προ της τροποποίησης, που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η αναλογική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
• Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014, αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

δ) Ασφαλισμένοι πριν την 1.1.2011
• Οι εν λόγω ασφαλισμένοι εισπράττουν:
(α) τμήμα σύνταξης για τα έτη προ 1.1.2011 βάσει του παλιού συστήματος και
(β) τμήμα σύνταξης για τα έτη μετά την 1.1.2011 βάσει του καινούργιου συστήματος.
• Προ της τροποποίησης που εισάγεται με τον ν. 4337/2015, ο ως άνω διττός υπολογισμός αφορούσε μόνον τους ασφαλισμένους των οποίων η συνταξιοδότηση άρχιζε από 1.1.2015.
• Με τον ν. 4337/2015 τροποποιείται η διάταξη και πλέον καλύπτει: όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015 ή όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014, αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι οι μειώσεις στις συντάξεις με την εφαρμογή του ν. 3863/2010 για όσους κάνουν χρήση τα επόμενα πέντε (5) έτη θα είναι σχετικά μικρές (από 2 έως 5%), ενώ μεγαλύτερες μειώσεις θα έχουν όσοι συνταξιοδοτούνται από το 2020 και μετά.

  • Συμβουλή 5η: Ψύχραιμη αναμονή του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων

Πολλοί είναι οι υποψήφιοι συνταξιούχοι που καταθέτουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμα το νέο Ασφαλιστικό (αναμένεται έως 15/11/2015), ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα τις ακριβείς διατάξεις του υπολογισμού των νέων συντάξεων (ποσοστά αναπλήρωσης, εύρος μειώσεων κλπ).

https://www.newsonly.gr/article.asp?catid=36385&subid=2&pubid=130204304

 

Ραχήλ Μακρή: Δεν άξιζε που ανέβηκα στα κάγκελα για τους εργαζόμενους ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΤ…

Ραχήλ Μακρή: Δεν άξιζε που ανέβηκα στα κάγκελα για τους εργαζόμενους ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΤ…

https://rachelmakri.files.wordpress.com/2015/11/img_3571.jpg

https://rachelmakri.com/2015/11/01/4497/

 

ΤΑ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΛ-ΤΑ - ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΓΙΑ 40 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ

ΤΑ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΛ-ΤΑ - ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΓΙΑ 40 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ

 30/10/2015


Επειδή οι πίνακες όπως έχουν δημοσιευτεί, από τους περισσότερους ασφαλισμένους δεν , το αρμόδιο τμήμα της Π.Ο.Σ.Τ. έκανε αποκωδικοποίηση και αναλυτική ερμηνεία των πινάκων ανά περίοδο ασφάλισης και ανά κατηγορία,με την επιφύλαξη της έκδοσης διευκρινίσεων όπως συνήθως γίνεται από το αρμόδιο υπουργείο, και έτσι:

Ανάλογα με την ηλικία που αποχωρούσατε μέχρι 18/8/2015 αναζητάτε την νέα ηλικία από 19/8/2015 και μετά.

Η Γραμματεία Ασφαλιστικού της Π.Ο.Σ.Τ. σας ενημερώνει για τα νέα όρια ηλικίας που ισχύουν στο ταμείο μας (ΤΑΠ-ΟΤΕ -ΙΚΑ) μετά το νέο ν.4336/2015 και την υπογραφή του 3ου μνημονίου και με έναρξη εφαρμογής από 19/8/2015.
Αναμένονται κάποιες διευκρινίσεις για κάποια θολά σημεία που αφορούν ορισμένες περιπτώσεις οριακές αλλά τα τελικά γενικά όρια ηλικίας είναι πλέον αυτά και όπως τα αναλύουμε για κάθε κατηγορία επειδή οι πίνακες είναι δυσνόητοι και δεν γνωρίζουν όλοι που και γιατί ανήκουν στον 1 ή 2 πίνακα.

H διασταύρωση για τον τρόπο εφαρμογής των νέων διατάξεων και ερμηνειών με το ταμείο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για όλους πριν αποφασίσετε σε κάθε περίπτωση τι θα κάνετε.

Όποιος είχε θεμελιωμένο δικαίωμα και μπορούσε να αποχωρήσει μέχρι 18/8/2015, μπορεί να αποχωρήσει οποτεδήποτε χωρίς να επηρεάζεται από τα νέα όρια ηλικίας.
Υπεύθυνος εργασίας της στήλης Χρήστος Κόλιας

https://www.postnet.gr/article.php?id=1488

 

Η ώρα των "πέναλτι" για το Ασφαλιστικό

Η ώρα των "πέναλτι" για το Ασφαλιστικό

Κυριακή, 01-Νοε-2015

 

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Στην τελική ευθεία  για το επόμενο πακέτο για το ασφαλιστικό θα μπει η κυβέρνηση, μετά την επικείμενη ψήφιση των "προαπαιτουμένων" για το συνταξιοδοτικό  που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε ηκυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα.

Ατύπως το Υπ. Εργασίας έχει λιγότερο από 30 μέρες για να περάσει το νέο Ασφαλιστικό, αν δεν λάβει άλλη μία, τρίτη κατά σειρά παράταση.

Και αυτό γιατί το  εν λόγω υπουργείο κάθε άλλο παρά έχει καταλήξει στις τελικές προτάσεις του, πόσο μάλλον στην "ποσοτικοποίηση" τους με συνέπεια να αμφισβητείται ολοένα και περισσότερο τόσο από κυβερνητικούς –κομματικούς κύκλους όσο και από την πλευρά των δανειστών  ο όλος  μέχρι τώρα χειρισμός του θέματος εκ μέρους του αρμοδίου Υπουργού, κ. Γιώργου Κατρούγκαλου. Σταθμός στην όλη διαδικασία θέσπισης του νέου Ασφαλιστικού αναμένεται να είναι η συνάντηση του κ. Κατρούγκαλου με τον Κοινοτικό Επίτροπο Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων. κ. Ζαν - Πιερ Μοσχοβισί την ερχόμενη Τετάρτη 4 Νοεμβρίου.

Παρατάσεις επί παρατάσεων

Η κυβέρνηση έχει κερδίσει ήδη δύο άτυπες παρατάσεις από τους δανειστές  για την θέσπιση του νέου ασφαλιστικού, δεδομένου βέβαια ότι έχει περάσει δύο πακέτα, του Αυγούστου το οποίο περιελάμβανε βασικά την παρακράτηση 6% στις συντάξεις υπέρ ΕΟΠΥΥ και του Οκτωβρίου που αφορούσε κυρίως την αύξηση των ηλικιακών ορίων συνταξιοδότησης και την εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων (σύμφωνα με τους νόμους 3863 και 3865 του 2010) .

Βάσει του νέου Μνημονίου, το τρίτο κατά σειρά πακέτο στο Ασφαλιστικό , κεντρικός πυρήνας του οποίου θα ήταν η "στενότερη σύνδεση εισφορών – παροχών",  έπρεπε να είχε ψηφιστεί στα τέλη Οκτωβρίου.

Κάτι τέτοιο δεν έγινε λόγω των πρόωρων εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου. Η ημερομηνία της ψήφισης του νέου Ασφαλιστικού μετατέθηκε για τα μέσα Νοεμβρίου για να μετατεθεί ξανά, για τα τέλη Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr από κυβερνητικούς κύκλους, ζητούμενη είναι πλέον από το Μαξίμου μία ακόμα μεγαλύτερη μετάθεση.

Ερωτηματικά για το σχέδιο Κατρούγκαλου

Και αυτό γιατί από κορυφαίους κύκλους του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμάται πως η μέχρι τώρα προετοιμασία του νέου Ασφαλιστικού από ελληνικής πλευράς  δεν επιτρέπει την αποδοχή  του ούτε από τους δανειστές, αλλά ούτε από την κομματική βάση αλλά και από ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Πιο συγκεκριμένα:

- Η παρουσίαση της πρότασης του την οποία έκανε ο Υπ. Εργασίας, κ. Γιώργος Κατρούγκαλος στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ την περασμένη Πέμπτη δεν φαίνεται να έπεισε κανένα.

- Το ίδιο συνέβη και στην  κοινή συνεδρίαση των Κυβερνητικών Συμβουλίων Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής στις 20 Οκτωβρίου.

- Την ίδια στιγμή κορυφαία κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης  την  Επιτροπή  Σοφών (που συνέστησε, όμως, ο ίδιος κ. Κατρούγκαλος)  και έδωσε στη δημοσιότητα το πόρισμα της στις 15 Οκτωβρίου.

Μ’ άλλα λόγια, σε μία μερίδα κορυφαίων κυβερνητικών  κύκλων τείνει να κυριαρχήσει η άποψη πως μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν βρεθεί "ισοδύναμα" μέτρα στο Ασφαλιστικό σε σχέση με εκείνα που, σε γενικές γραμμές, προβλέπει το νέο Μνημόνιο έτσι ώστε να εξοικονομηθούν επιπλέον 700 -900 εκατ. ευρώ μέχρι τέλος του 2016, πέραν των 900 εκατ. ευρώ -1,1 δις. ευρώ που προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού. Συνολικά πρέπει να εξοικονομηθούν 2,2 δις. ευρώ το 2015 -16 και 3,5 δις. ευρώ το 2015 -18.

Έμφαση  στα 392 ευρώ

Η πρόταση Κατρούγκαλου, στην πιο τελευταία της εκδοχή, δίνει ιδιαίτερα  έμφαση στην εισαγωγή μίας "εθνικής σύνταξης" στα 392 ευρώ (έναντι των 487 ευρώ στα οποία ανέρχεται σήμερα η βασική σύνταξη) και όχι στον επαναϋπολογισμό όλων των συντάξεων με βάση το μισθό, ο οποίος θα έφερνε υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης στους χαμηλούς μισθούς και χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης στους υψηλούς μισθούς.

Υπηρεσιακά στελέχη ανέφεραν στο Capital.gr πως ένα τέτοιο μέτρο θα έφερνε εξοικονόμηση 700 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και σταθεροποιούσε  μεσοπρόθεσμα τις συνταξιοδοτικές δαπάνες του κράτους σε επίπεδα 5% χαμηλότερα από τα σημερινά. Εξάλλου το "πλαφόν" στη κρατική χρηματοδότηση των Ταμείων αποτελούν ξεκάθαρα διατυπωμένο στόχο του τελευταίου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2015 -18. (Απρίλιος 2014) για την περίοδο.    Κάτι τέτοιο, όμως,  θα έφερνε προφανώς την αντίδραση όλων των λαϊκών στρωμάτων, παραδέχονται κυβερνητικοί κύκλοι.

Από εκεί και πέρα εξετάζεται  η  αύξηση των εργοδοτικών εισφορών προκειμένου να μην μειωθούν πολύ οι επικουρικές συντάξεις οι οποίες φαίνεται πως οδεύουν προς συγχώνευση με τις κύριες. Ενδεχόμενη αύξηση των εργοδοτικών εισφορών έχει προκαλέσει τη δημόσια αντίδραση του επιχειρηματικού κόσμου, όπως φάνηκε από ανακοίνωση όλων των βιομηχανικών συνδέσμων της χώρας.

Τέλος στα σχέδια του κ. Κατρούγκαλου φαίνεται να είναι   η  στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων από τη μεταφορά μέρους των εσόδων από τη γενική φορολογία –χωρίς να αποκλείεται, όμως, και κάποιος νέος φόρος- αλλά και τις αποκρατικοποιήσεις. Σε σχέση με την ενοποίηση των ταμείων, προκρίνεται η ένταξη όλων των ταμείων κύριας ασφάλισης με τη διαμόρφωση, όμως, ξεχωριστών λογαριασμών για την είσπραξη των εισφορών υπέρ του ΕΟΠΥΥ.

https://www.capital.gr/story/3077127

 

Σελίδα 6 από 176

GO_TO_TOP