Σας καλοσωρίζουμε στο διαδικτυακό μας τόπο. Ο τόπος αυτός δημιουργήθηκε και λειτουργεί με σκοπό: - να στεγάσει διαδικτυακά τον ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. - να προβάλλει τον ρόλο των Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΡΤ - να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ενημέρωσης των μελών του συλλόγου.

Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.

ertopen.com - Ελεύθερη Ενημέρωση - ERT Open

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.

Ποιο είναι το μέλλον του ραδιοφώνου στην Ευρώπη; Πώς εξελίσσεται στην Ευρώπη η μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό ραδιόφωνο; Ποιες είναι οι ευρωπαϊκές προοπτικές και ποια η θέση της Ελλάδας σε αυτές τις εξελίξεις; Τι μπορούμε να μάθουμε από την ευρωπαϊκή εμπειρία; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα, συζητήθηκαν και αναλύθηκαν   από εκπροσώπους του δικτύου WorldDab, του European Broadcasting Union (EBU) και αντιπροσώπους ξένων χωρών, σε μια ημερίδα που διοργανώθηκε απο  το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης,  στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Υπουργείου (Φραγκούδη 11, Καλλιθέα, ισόγειο).

Ενόψει του διαγωνισμού για τον πάροχο δικτύου και της μελλοντικής αδειοδότησης του ψηφιακού ραδιοφώνου στην Ελλάδα, η εκδήλωση με θέμα «The Future of Broadcast Radio in Europe with DAB+» έχει ως στόχο την έναρξη ενός κρίσιμου για την εποχή διαλόγου, με επίκεντρο και έναυσμα τις νέες αυτές τεχνολογικές εξελίξεις.

Κεντρική ομιλήτρια της ημερίδας η Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Mariya Gabriel (βιντεοσκοπημένη ομιλία), η οποία αποτύπωσε το χάρτη των εξελίξεων στην Ευρώπη, θέτοντας κρίσιμα ζητήματα για το άμεσο μέλλον. Την εναρκτήρια ομιλία πραγματοποιησε ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος. 

Βίντεο από την ημερίδα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο link:

The future of broadcast radio in Europe with DAB+ - YouTube

 

ΕΚΠΟΜΠΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Ξεκίνησε να εκπέμπει το ψηφιακό ραδιόφωνο στην Αθήνα


Την  Παρασκευή 5 Ιανουαρίου  η πρώτη εκπομπή στην μπάντα του ψηφιακού ραδιοφώνου από την Ελληνική Ραδιοφωνία. Από τις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ στον Υμηττό ξεκίνησαν να εκπέμπουν 7 ραδιοφωνικά προγράμματα της ΕΡΤ στο κανάλι 12C της ψηφιακής ραδιοφωνικής μπάντας DAB+. Η λήψη είναι δυνατή εντός του λεκανοπεδίου Αττικής με ειδικούς ψηφιακούς ραδιοφωνικούς δέκτες που διαθέτουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό.
Ένα μόλις μήνα μετά τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική ψηφιακή ραδιοφωνία, η ΕΡΤ προέβη στην ενεργοποίηση δικού της ψηφιακού πολυπλέκτη αποτελώντας τον πρώτο φορέα που επισήμως δραστηριοποιείται στο χώρο του ψηφιακού ραδιοφώνου. Από τον πολυπλέκτη στο κανάλι 12C (συχνότητα 227.36) εκπέμπουν το Πρώτο, το Δεύτερο και το Τρίτο Πρόγραμμα, ο Kosmos, η ΕΡΑ Σπορ, η Φωνή της Ελλάδας καθώς και ένα πρόγραμμα με την επωνυμία ΕΡΑ7 που μεταδίδει ήχο από το κανάλι της Βουλής. Η εκπομπή είναι εμφανώς σε δοκιμαστική φάση, καθώς αλλάζουν συνέχεια τα τεχνικά χαρακτηριστικά της εκπομπής.
Η συχνότητα 12C έχει δεσμευτεί για κάλυψη ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας και της Αττικής με μονοσυχνοτικό δίκτυο με βάση τον προϋπάρχοντα χάρτη συχνοτήτων που είχε ανακοινωθεί πριν από περίπου μία δεκαετία. Ο νεοσυσταθής επικαιροποιημένος χάρτης συχνοτήτων δεν έχει δοθεί ακόμη στην δημοσιότητα.
Η λήψη ψηφιακού ήχου των ραδιοφωνικών προγραμμάτων της ΕΡΤ είναι εφικτή εδώ και χρόνια μέσω της πλατφόρμας της ψηφιακής τηλεόρασης, απαιτώντας ωστόσο ειδικό τηλεοπτικό αποκωδικοποιητή.
Πιλοτική εκπομπή ψηφιακού ραδιοφώνου στην Αττική είχε πραγματοποιηθεί για μικρό χρονικό διάστημα από τον Kiss FM σε συνεργασία με το ΤΕΙ Πειραιά, την περίοδο προ των Ολυμπιακών Αγώνων, ωστόσο είχε τεθεί εκτός λειτουργίας με επέμβαση της ΕΕΤΤ.

Σχετικά άρθρα:https://www.radiofono.gr/node/45066

 https://press.ert.gr/2018/01/10/%CE%B7-%CE%B5%CF%81%CF%84-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B1%CE%B4/


 

Από ΠΟΣΤ: Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για όσους σκέφτονται τη σύνταξη

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για όσους σκέφτονται τη σύνταξη



Συναδέλφισες/οι

Επειδή δεν έχει εκδοθεί ακόμα η διευκρινιστική εγκύκλιος για τον ιδιωτικό τομέα από το αρμόδιο υπουργείο, κρίνουμε σκόπιμο να σας ενημερώσουμε για κάποια σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας πριν να πάρετε τις αποφάσεις σας για συνταξιοδότηση.
Υπάρχουν δηλ. κάποια θολά σημεία που θέλουν την τελική επίσημη ερμηνεία που πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλισμένοι, επειδή δημοσιεύονται κατά περιόδους διάφορα σενάρια για τα επίμαχα θέματα όπως:
(συμπλήρωση της 35ετίας με στρατό και θεμελίωση για όσους είχαν την ηλικία των 58 πριν τις 19/8/2015, συνταξιοδότηση με αναστολή με αίτηση πριν και μετά τις 19/8/2015, ανώτερη περίοδος μείωσης της σύνταξης λόγω πρόωρης αποχώρησης με το νέο πρόστιμο (ίσχυε η 5ετία), έκπτωση έως 50% για όσους αποχωρούν πλέον με τα νέα δεδομένα για εξαγορά στρατιωτικής θητείας, ξεκαθάρισμα του τοπίου για τους πριν το 1983 ασφαλισμένους σχετικά με το 6μηνο που μπαίνει στη ηλικία των 58 ανάλογα πότε συμπληρώνεται η ηλικία αυτή ή η 35ετία όπως έχει γραφτεί στον τύπο κ.λ.π.).

Έτσι λοιπόν, καλό είναι να ψάξετε με προσοχή τι ισχύει για όλες τις παραμέτρους για την περίπτωσή σας σε συνενόηση με το ταμείο σας πάντα χωρίς να επαφίεστε μόνο στο τι διαβάζετε.

1.Όχι βεβιασμένη απόφαση για συνταξιοδότηση

Σύμφωνα με το τρίτο Μνημόνιο (ν. 4336/2015) και τον εφαρμοστικό του νόμο (ν. 4337/2015) που ρυθμίζουν το ασφαλιστικό καθεστώς όλων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΟΓΑ κ.λπ.) και του Δημοσίου, θεμελιωμένα δικαιώματα μέχρι και 18-8-2015 δεν θίγονται ως προς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης όποτε και αν υποβληθεί η αίτηση συνταξιοδότησης (ακόμα και μετά την ημερομηνία αυτή).

Συνεπώς για χιλιάδες ασφαλισμένους δεν υπάρχει λόγος φυγής προς τη σύνταξη, αφού η βεβιασμένη έξοδος με λίγες ημέρες ασφάλισης και με «ποινή» («πέναλτι») λόγω ηλικίας (έως και 40%!) μπορεί να οδηγήσει σε συντάξεις-«φιλοδωρήματα»!

2: Χρήση πλασματικών χρόνων

Σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις, ισχύουν μεταβατικά (και πιο ευνοϊκά) όρια ηλικίας για όσους μπορούν με τη χρήση πλασματικών ετών (όπως ορίζονται στον ν. 3996/2011) να βγουν στη σύνταξη σε μικρότερα όρια ηλικίας (από 55 έως και τα 62 έτη).

Η χρήση - αναγνώριση πλασματικών χρόνων είναι απαραίτητη μόνο όταν σας δίνουν το δικαίωμα να αποχωρήσετε με τα ενδιάμεσα όρια ηλικίας, γιατί σε διαφορετική περίπτωση, όταν πάτε με τις γενικές διατάξεις ίσως τα πληρώσετε χωρίς να τα χρειάζεστε.

Συνεπώς όσοι μπορούν να κατοχυρώσουν δικαίωμα με χρήση χρόνου στρατού, ανεργίας (επιδοτούμενης και μη), τέκνων, σπουδών κ.λπ., οφείλουν να εξετάσουν τις δυνατότητες που τους δίνει ο ν.4093/2012, προκειμένου να αποφύγουν τις γενικές διατάξεις συνταξιοδότησης που συχνά προβλέπουν ακόμα και 12.000 ημέρες ασφάλισης (40 χρόνια) για να λάβουν σύνταξη!

3: Καλή γνώση του θεσμικού πλαισίου

Με τις πρόσφατες αλλαγές που εισήγαγε ο ν. 4337/2015 και η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύτηκε στις 27-10-2015, παρέχονται διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3863/2010.

Συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι πλέον, υπό την ισχύ του ν. 4337/2015, όσοι ασφαλισμένοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης έως την 31-12-2014 και συνταξιοδοτήθηκαν από 1-1-2015 έως 31-8-2015, διέπονται από το προ του ν. 3863/2010 καθεστώς, το οποίο άλλωστε και γνώριζαν ως ισχύον όταν υπέβαλαν την αίτηση συνταξιοδότησης.

Με άλλα λόγια, με τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ν. 4337/2015, όπως εξηγεί και η σχετική εγκύκλιος, «θεραπεύτηκε» η αναδρομικότητα που είχε δοθεί στις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3863/2010 και δεν επηρεάζονται οι ασφαλισμένοι που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο μεσοδιάστημα από 1-1-2015 έως 31-8-2015, πριν δηλαδή από τη θέση σε ισχύ του ν. 4336/2015.

Οι λοιποί ασφαλισμένοι, που ΔΕΝ έχουν έναρξη συνταξιοδότησης πριν την 1-9-2015, υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του ν. 3863/2010 και ο υπολογισμός της σύνταξης, όποτε και αν αποχωρήσουν από την εργασία τους, θα γίνει με βάση τις διατάξεις αυτές.

Συνεπώς, δεν υφίσταται λόγος άμεσης αποχώρησης από τον εργασιακό βίο, αφού, ούτως ή άλλως, όλοι καταλαμβάνονται από τον νέο τρόπο υπολογισμού της σύνταξης. Συμβουλεύουμε γενικά τους ασφαλισμένους αυτούς να επιλέξουν δηλαδή την παραμονή στην εργασία και τον μισθό.

Για όλους αυτούς θα ήταν καλύτερο να κατοχυρώσουν μεν τα δικαιώματά τους, αλλά να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους, αφού οι περιοδικές-τακτικές περικοπές των συντάξεων τούς αναμένουν με κάθε βεβαιότητα.

4: Γνώση ορθού υπολογισμού βασικής-αναλογικής σύνταξης

Με βάση τα ανωτέρω δημιουργούνται οι εξής διαφοροποιήσεις ανάλογα με το χρόνο θεμελίωσης δικαιώματος σύνταξης, ως προς τον τρόπο υπολογισμού:

α) Αναλογική σύνταξη

  • Η αναλογική σύνταξη αντιστοιχεί στο ποσό που αναλογεί στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών για τα έτη ασφάλισης, από 1.1.2011 και εφεξής (για τα έτη προ 1.1.2011 ισχύει το παλιό σύστημα).
  • Προ της τροποποίησης που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η αναλογική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
  • Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014 αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

β) Βασική σύνταξη

  • Προ της τροποποίησης που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η βασική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
  • Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014 αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

γ) Ασφαλισμένοι για πρώτη φορά από 1.1.2011 και εφεξής

  • Οι εν λόγω ασφαλισμένοι δικαιούνται αναλογικού ποσού σύνταξης με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισής τους, γεγονός που από μόνο του θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση όλες τις συντάξεις μετά την 1-1-2022.
  • Προ της τροποποίησης, που εισάγεται με το ν. 4337/2015, η αναλογική σύνταξη αφορούσε μόνον όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015.
  • Με τον ν. 4337/2015 προστίθεται η εξής κατηγορία ασφαλισμένων: όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014, αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

δ) Ασφαλισμένοι πριν την 1.1.2011

  • Οι εν λόγω ασφαλισμένοι εισπράττουν:

(α) τμήμα σύνταξης για τα έτη προ 1.1.2011 βάσει του παλιού συστήματος και
(β) τμήμα σύνταξης για τα έτη μετά την 1.1.2011 βάσει του καινούργιου συστήματος.

  • Προ της τροποποίησης που εισάγεται με τον ν. 4337/2015, ο ως άνω διττός υπολογισμός αφορούσε μόνον τους ασφαλισμένους των οποίων η συνταξιοδότηση άρχιζε από 1.1.2015.
  • Με τον ν. 4337/2015 τροποποιείται η διάταξη και πλέον καλύπτει: όσους ασφαλισμένους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015 ή όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31.12.2014, αλλά η συνταξιοδότησή τους αρχίζει από 1.9.2015.

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι οι μειώσεις στις συντάξεις με την εφαρμογή του ν. 3863/2010 για όσους κάνουν χρήση τα επόμενα πέντε (5) έτη θα είναι σχετικά μικρές (από 2 έως 5%), ενώ μεγαλύτερες μειώσεις θα έχουν όσοι συνταξιοδοτούνται από το 2020 και μετά.
Η στήλη έχει κάνει αναλυτική ενημέρωση για το θέμα αυτό.

5: Ψύχραιμη αναμονή του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων

Πολλοί είναι οι υποψήφιοι συνταξιούχοι που καταθέτουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμα το νέο Ασφαλιστικό (αναμένεται εντός του μήνα), ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα τις ακριβείς διατάξεις του υπολογισμού των νέων συντάξεων (ποσοστά αναπλήρωσης, εύρος μειώσεων κλπ)

https://www.postnet.gr/article.php?id=1504

 

ΙΚΑ: Πρόσκληση για απογραφή έμμεσων προστατευόμενων μελών

ΙΚΑ: Πρόσκληση για απογραφή έμμεσων προστατευόμενων μελών

18.11.2015
Η διοίκηση του ΙΚΑ κάλεσε τους ασφαλισμένους του να προβούν στη διαδικασία απογραφής των προστατευόμενων μελών τους που δεν έχουν απογραφεί.

Η διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τονίζει ότι προβαίνει σ’αυτή την κίνηση εν όψει του νέου ασφαλιστικού έτους και προς αποφυγή ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων του.

Καλεί λοιπόν όλους τους εργαζόμενους -συνταξιούχους- ανέργους, οι οποίοι δεν έχουν απογράψει τα προστατευόμενα μέλη τους (σύζυγο και τέκνα), που είναι καταχωρημένα στο οικογενειακό βιβλιάριο υγείας, όπως προβούν στη διαδικασία απογραφής μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας της.

Η εν λόγω απογραφή πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής / διαλειτουργικής υπηρεσίας μας με τίτλο «Απογραφή και Απόδοση Ασφαλιστικής Ικανότητας Έμμεσα Ασφαλισμένων», που είναι διαθέσιμη στο διαδικτυακό τόπο του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. (www.ika.gr / Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες / Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Ασφαλισμένους – Συνταξιούχους).

Η διαδικασία είναι απλή και ολοκληρώνεται άμεσα, απαλλάσσοντας, όσους την επιλέγουν, από την υποχρέωση να επισκεφθούν τα υποκαταστήματά του ΙΚΑ και την προσκόμιση δικαιολογητικών, που απαιτεί η χειρόγραφη διαδικασία απογραφής και απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας, αναφέρει.

https://www.ert.gr/

 

Σπίρτζης: Αυτές είναι οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης

Σπίρτζης: Αυτές είναι οι επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης

19/11/2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

O Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, παραχώρησε χθες το πρωί συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm 97,8 και το δημοσιογράφο κ. Νίκο Χατζηνικολάου. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε κατόπιν σχετικών ερωτημάτων στα συκοφαντικά δημοσιεύματα των ημερών  και εξήγησε τις αλλαγές που θα επέλθουν στο τηλεοπτικό τοπίο μετά την πρόσφατη ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Ν.Χατζηνικολάου: Κύριε Υπουργέ Καλημέρα

Υπουργός: Καλημέρα κύριε Χατζηνικολάου

Ν. Χατζηνικολάου: Θα ξεκινήσω με το προσωπικό θέμα που σήμερα συζητείται έντονα δηλαδή την επίθεση που δεχθήκατε εσείς και ο Υπουργός Επικρατείας ο Νίκος Παππάς από τηνεφημερίδα τα ΝΕΑ  στην οποία διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι το πολιτικό γραφείο που έχετε από κοινού με τον Υπουργό Επικρατείας προσφέρει εξυπηρετήσεις έναντι οικονομικώνανταλλαγμάτων. Θέλω παρακαλώ να έχουμε την απάντησή σας, και να μας πείτε πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε αυτή την καταγγελία.

Υπουργός: Κύριε Χατζηνικολάου αυτή είναι μια καταγγελία για γέλια.  δε μπορώ να τη σχολιάσω στην ουσία της και πιστεύω ότι είναι για γέλια για όποιον γνωρίζει τι γίνεται αυτή την περίοδοστη χώρα και τι γινόταν και πάντα. Και όποιος γνωρίζει και τους συγκεκριμένους ανθρώπους  που η εφημερίδα τα ΝΕΑ και όχι μόνο καταγγέλλει. Εμείς αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότιόποιος έχει οτιδήποτε στοιχείο τον παρακαλούμε να πάει στη Δικαιοσύνη και αυτό να κάνει με την εφημερίδα ΝΕΑ  έχει να κάνει με το βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας που κατέθεσε ερώτηση και έχει να κάνει και με την εφημερίδα ΒΗΜΑ η οποία προφανώς δεν έβαλε τα ονόματά μας αλλά αυτό υπονοούσε. Υπάρχει λοιπόν ένα στήσιμο  αυτών των τριών, των δύο εφημερίδων και τουενός βουλευτή της Ν.Δ.  που υπονοούσε ότι εγώ και ο Νίκος ο Παππάς ξαφνικά κάναμε ένα γραφείο στο κέντρο της Αθήνας με τα ονόματά μας και αντί να κάνουμε τη δουλειά μας, κάναμεεξυπηρετήσεις σε πολίτες έναντι αμοιβής για όνομα του θεού!

Ν.Χατζηνικολάου: Ο θόρυβος έχει φουντώσει μετά την ερώτηση του Κυρίου Αυγενάκη διότι το δημοσίευμα στο οποίο αναφέρατε δεν ανέφερε δεν έχει ονόματα των δύο Υπουργών.

Υπουργός: Ναι πιστεύω ότι η επίθεση που δεχόμαστε, το λέμε και στην ανακοίνωση που βγάλαμε, έχει να κάνει με δύο άλλα πράγματα: το ένα είναι ο νόμος για τα κανάλια  και το τηλεοπτικότοπίο, το δεύτερο είναι ότι η ελληνική Δικαιοσύνη μπορεί πλέον ελεύθερα να δρα χωρίς πιέσεις από την κυβέρνηση ή από οποιονδήποτε και αυτό που δηλώνουμε εμείς, είναι ότι θασυνεχίσουμε, και το νόμο να εφαρμόσουμε και οι άδειες των καναλιών να ολοκληρωθούν και οι συχνότητες αλλά και αυτά που προβλέπονται για τις συχνότητες να ολοκληρωθούν και νασταματήσουμε πλέον σα χώρα να έχουμε αυτή την κατάσταση μεταξύ του πολιτικού συστήματος και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω. Αυτά είναι όσον αφοράτην πολιτική πλευρά του θέματος. Από κει και πέρα, επειδή είμαστε οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, δεν φυτρώσαμε, εγώ ήμουνα στην αγορά πάρα πολλά χρόνια είμαι επίσης πρόεδρος τουΤεχνικού Επιμελητηρίου πάρα πολλά χρόνια, με ξέρουν όλοι, έχω δύο παιδιά, και ζω σε συγκεκριμένο μέρος με συγκεκριμένο τρόπο ζωής, τα υπόλοιπα θα τα δει η Δικαιοσύνη, γιατί δενεπιτρέπουμε σε κανέναν να θίγει τα πρόσωπα μας μ’ αυτό τον τρόπο.

Ν. Χατζηνικολάου. θέλω να σας ρωτήσω κ. Σπίρτζη μια που αναφερθήκατε στο νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες, πώς προχωράτε σε αυτό. Γράφεται και λέγεται ότι η απόφαση του ΥπουργούΕπικρατείας του κ. Παππά να βάλει τέλος στις θητείες των μελών που είχαν απομείνει στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ήταν αυτογκόλ. Διότι τώρα δεν έχετε Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιογια να προχωρήσετε στο θέμα των αδειών. Και θέλω ένα πρώτο σχόλιό  σας  κυρίως όμως θέλω να μας πείτε ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά στο θέμα  αυτό. Πώς θα προχωρήσετε.

Υπουργός: Κατ’ αρχάς να σας πω τι κάνουμε αυτή την περίοδο, για αυτό το θέμα. γιατί κάνουμε πάρα πολλά.

Ν. Χατζηνικολάου: Και λέω αυτογκόλ γιατί πρέπει να συμφωνούν τα τέσσερα πέμπτα της διάσκεψης των προέδρων για να διορίσετε Ραδιοτηλεοπτικό δηλαδή και η αντιπολίτευση.

Υπουργός: Βεβαίως, βεβαίως.  Λοιπόν το πρώτο που κάνουμε αυτή την περίοδο είναι να προετοιμάζουμε πολύ συγκεκριμένες κινήσεις προκειμένου να γίνει  η ΕΡΤ ΝΕΤ . Να  ιδρυθεί  η ΕΡΤ ΝΕΤ. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις,  με την ΕΡΤ και το προσωπικό της   πρέπει να γραφεί το καταστατικό της, να γίνουν όλες οι αναγκαίες νομικές ενέργειες για την ίδρυση της ΕΡΤ ΝΕΤ.  Επομένως να φτιάξουμε  μία εταιρεία διασυνδεμένη με την ΕΡΤ για να μπορούμε να έχουμε ελεύθερα, ή ανταγωνιστικά αν θέλετε δίκτυα, και να επιλέγει κάθε κανάλι που θα έχει άδεια και κάθε περιφερειακό κανάλι. Από ποιό, δίκτυο θα θέλει να μεταδώσει το πρόγραμμά του. Αυτό δεν είναι μία εύκολη διαδικασία. Διότι στη συνέχεια θα πρέπει η ΕΡΤ ΝΕΤ να φτιάξει το δίκτυο  σε όλη την Ελλάδα. Ήδη  έχει κάνει το διαγωνισμό για την ανανέωσή του εξοπλισμού της

Ν. Χατζηνικολάου : Αυτό γιατί το κάνατε; Δεν θα μπορούσε η DIGEA να καλύψει όλες τις ανάγκες; η υπάρχουσα;

Υπουργός: Θα μπορούσε κ. Χατζηνικολάου αν διπλασίαζε την επένδυση της, δηλαδή αν πήγαινε και έβαζε σε άλλα 130 περίπου σημεία πομπούς μετάδοσης, και βέβαια αν πλήρωναν τακανάλια με διαφορετικό τρόπο, απ’ αυτόν που έχει προβλεφθεί από την ΕΕΤΤ, να πληρώνουν στη DIGEA τα περιφερειακά κανάλια και τα υπόλοιπα πανελλαδικά.

Πριν λίγο ξέρετε μίλησα με ένα πανελλαδικό κανάλι, πρώην πολιτικού, που του ζητάνε ένα αμύθητο ποσό το μήνα για να μπορεί να εκπέμπει. Και δέχεται απειλές, ότι δεν έχει προπληρώσειαυτό που του ζητάει η DIGEA,επομένως θα κατέβει η εκπομπή του σταθμού του. Λοιπόν, δεν είναι βιώσιμος αυτός ο τρόπος υπολογισμού, του τι πρέπει να δίνουν τα κανάλια στη DIGEA. Τοίδιο ισχύει για τα περιφερειακά κανάλια, που πολλά δεν το έχουν αντέξει, κλείνουν, ή σταματάνε την εκπομπή τους, γιατί χρωστάνε στη DIGEA ή γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σ΄ αυτά που τους ζητάει η DIGEA.

Ν. Χατζηνικολάου :Τώρα εδώ έχει δοθεί η αίσθηση στην κοινή γνώμη κ. Σπίρτζη ότι έχετε ανοίξει πολιτικό πόλεμο με τα κανάλια και το ερώτημα μου είναι σαφές και απλό. Τι πάτε να κάνετε; Πάτε να κλείσετε τηλεοπτικούς σταθμούς που έχουν 400 και 500 εργαζομένους ο καθένας;

Υπουργός : Ε όχι καταρχάς γιατί πολιτικός πόλεμος; Είναι πολιτικοί οι ιδιοκτήτες των καναλιών;

Ν. Χατζηνικολάου :Τώρα καταλαβαίνετε το ερώτημα

Υπουργός: Καταλαβαίνω, απλά πάρα πολλές φορές έγινε προσπάθεια κ. Χατζηνικολάου να μπουν οι γραμμές μεταξύ του πολιτικού συστήματος και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και το πολιτικό σύστημα απέτυχε σε αυτές τις προσπάθειες. Είχε κάνει προσπάθεια ο σημερινός πρόεδρος Δημοκρατίας με τον νόμο του βασικού μετόχου, έπεσε στην ευρωπαϊκή επιτροπή. Μάλλον είμαστε πιο προσεκτικοί εμείς ή δεν έχουμε μέσα στις δυνάμεις που στηρίζουν την κυβέρνηση, δυνάμεις που δε θέλουν να διατηρήσουν την ίδια κατάσταση με αυτή που υπάρχει σήμερα. Είμαστε αποφασισμένοι και θα το προχωρήσουμε. Από  εκεί και πέρα κάνατε μια ερώτηση για το ΕΣΡ. Εμείς σεβόμαστε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ακόμα δεν έχει εκλέξει πρόεδρο. Θεωρώ ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να γίνουν στη συνέχεια οι απαραίτητες συνεννοήσεις όχι μόνο για το ΕΣΡ, κατά τη γνώμη μου αλλά για όλες τις ανεξάρτητες αρχές. Πρέπει να γίνει μια πραγματική ειλικρινή κουβέντα, πως πρέπει να λειτουργούν οι ανεξάρτητες αρχές και οι ρυθμιστικές αρχές, να σκύψουν όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου πάνω σε αυτό το πρόβλημα. Δε μπορεί να είναι ζώνες που δεν ελέγχονται από πουθενά, που μπορεί να γίνει οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς μέσα σε κάποιες αρχές που θέλουμε να λέγονται ανεξάρτητες και δεν είναι, κι από εκεί και πέρα να προχωρήσουμε και στη συγκρότηση του ΕΣΡ και στην συγκρότηση άλλων ανεξάρτητων αρχών που έχουν πρόβλημα.

Ν. Χατζηνικολάου : Αν η αντιπολίτευση δεν επιδείξει διάθεση συνεργασίας, ιδίως μάλιστα ότι είστε σε κόντρα με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τι θα κάνετε; Θα πάτε σε νομοθετική ρύθμιση;

Υπουργός: Δεν νομίζω κ. Χατζηνικολάου ότι είναι τόσο ανώριμο το πολιτικό σύστημα της χώρας. Θεωρώ ότι οι ηγεσίες των κομμάτων, και για αυτό και τοποθετήθηκαν κι έτσι στη Βουλή στο συγκεκριμένο άρθρο, θα έχουν την ευθύνη και απέναντι στον ελληνικό λαό και απέναντι στο Σύνταγμα και απέναντι στη συνείδησή τους, να συμβάλλουν, στο να συγκροτηθούν επιτέλους νόμιμα και επιτέλους ανεξάρτητα οι ανεξάρτητες αρχές.

Ν. Χατζηνικολάου : Διαφορετικά ξαναρωτώ;

Υπουργός: Διαφορετικά θα δούμε

Ν. Χατζηνικολάου : Τώρα η ανακοίνωση που εκδώσατε μαζί με τον κ. Νίκο Παππά, άφηνε να εννοηθεί ότι υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια παρεμβάσεις υπέρ των μιντιαρχών από την κυβέρνηση στη Δικαιοσύνη. Και θέλω να σας ρωτήσω από πού προκύπτει αυτό. Αν έχετε κάποια στοιχεία για αυτό. Αυτή είναι βαριά καταγγελία.

Υπουργός: Δεν αφήνουμε να εννοηθεί τίποτα κ. Χατζηνικολάου…

Ν. Χατζηνικολάου : Το λέτε ευθέως. Λέτε εμείς δεν πρόκειται να παρέμβουμε στην Δικαιοσύνη υπέρ των μιντιαρχών, όπως γινόταν.

Υπουργός: Δε γίνεται ξαφνικά να ανακαλύπτονται παράνομα δάνεια, να μην έχει γίνει ποτέ έλεγχος και μάλιστα σε περιόδους και χρόνια, που κανένας έλληνας πολίτης ότι χαρακτηριστικά οικονομικά και διασφαλισμένα να είχε ο ίδιος ή η εταιρεία του να μην μπορούσε να πάρει ούτε δάνεια ούτε εγγυοδοσία και να γίνεται τώρα έλεγχος. Δε μπορεί να είναι τυχαία αυτά τα πράγματα. Δε μπορεί δηλαδή ξαφνικά να βοά όλη η Ελλάδα για το τι γινότανε και να γίνει τώρα έλεγχος, ενώ όλα τα υπόλοιπα χρόνια να μην υπήρχε κανείς να κάνει ένα αντίστοιχο έλεγχο στις τράπεζες και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Ν. Χατζηνικολάου : Ο έλεγχος, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να γίνει στα μόνο Media ή πρέπει να γίνει συνολικότερα στο χώρο των επιχειρήσεων.

Υπουργός: Παντού πρέπει να γίνει.

Ν. Χατζηνικολάου : Γιατί βλέπω την κριτική σας επικεντρωμένη στα Media. Για αυτό μίλησα πριν για πολιτικό πόλεμο

Υπουργός: Οχι ίσα ίσα εγώ έχω μιλήσει πάρα πολλές φορές για τον χώρο τον δικό μου, που έχω αρμοδιότητες, για τα δημόσια έργα και μάλιστα έγινε μια αντίστοιχη συζήτηση, τώρα με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ότι δεν μπορεί να έχουμε ένα τραπεζικό σύστημα που να λειτουργεί με αδιαφάνεια, που σε κάποιον που χρωστά δισεκατομμύρια να δίνει και χρηματοδότηση και εγγυοδοσία,  άπειρη, χωρίς εγγυήσεις, και κάποιος που μπορεί να είναι υγιέστατος, που να μην χρωστάει ένα ευρώ, να ζητάει μια εγγυητική για να κατέβει σε ένα διαγωνισμό και να του ζητάνε την κατάθεση ισόποσης καταβολής. Δε γίνονται αυτά τα πράγματα. Επομένως το τραπεζικό σύστημα είναι ένας κρίσιμος τομέας. Πρέπει να ελεγχθεί σε όλες του τις πτυχές και σε όλη του την λειτουργία.

Ν. Χατζηνικολάου : Σας ευχαριστώ θερμά κ. Σπίρτζη. Καλή σας ημέρα.

Υπουργός: Καλημέρα σε όλους.

https://www.typologies.gr/

 

Επιλέγει Hellas Sat η κυβέρνηση

Επιλέγει Hellas Sat η κυβέρνηση

13/11/2015 

Σε πράγματα απλά, που θα μπορούσαν να τα είχαν κάνει οι προηγούμενοι, προχωράει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, δίνοντας λύση στο αίτημα του απόδημου Ελληνισμού να βλέπει την ΕΡΤ ΝΕΤ για να παρακολουθεί τι γίνεται στην πατρίδα. Όπως μας είπε ο κ. Σπίρτζης, από τον ελληνικό δορυφόρο, τον Hellas Sat, ένας αναμεταδότης ποτέ δεν λειτούργησε. Και ο αναμεταδότης αυτός θα αξιοποιηθεί για να μεταφέρει δορυφορικά το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης στους Έλληνες που ζουν σε άλλες χώρες και γενικά σε όλο τον κόσμο. Το ζήτημα βέβαια είναι αν το δορυφορικό “αποτύπωμα” του Hellas Sat καλύπτει τις ανάγκες των αποδήμων.

Επίσης, θα αναζητηθεί τρόπος ώστε με τον αναμεταδότη αυτόν να μπορούν να παρακολουθούν την ΕΡΤ ΝΕΤ οι κάτοικοι παραμεθόριων περιοχών.

Δεν θα δοθεί παράταση στα κανάλια

Στο μεταξύ, κρίσιμο σημείο στη διαδικασία για τη χορήγηση των τηλεοπτικών αδειών είναι η συγκρότηση του ΕΣΡ και η τήρηση των προβλέψεων του Συντάγματος. Η παράταση λειτουργίας των σταθμών λήγει στις 31/12/2015 και η κυβέρνηση θέλει μέχρι τότε να έχει προχωρήσει το ΕΣΡ στην προκήρυξη των αδειών. Κι αυτό γιατί δεν θέλει να ανανεώσει το καθεστώς λειτουργίας των καναλιών, καθώς είναι αντισυνταγματικό, ενώ πολιτικά θα ερμηνευθεί πως «κλείνει το μάτι» στη διαπλοκή. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να επέλθει πολιτική συμφωνία με τον επόμενο πρόεδρο της ΝΔ τόσο για τον ορισμό των έξι νέων μελών του ΕΣΡ όσο και για το περιεχόμενο της προκήρυξης των τηλεοπτικών αδειών.

https://www.typologies.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%B5%CE%B9-hellas-sat-%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7/

 

Δεν θα συζητηθεί τελικά το ασφαλιστικό στην Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ

Δεν θα συζητηθεί τελικά το ασφαλιστικό στην Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015

Θέματα νεολαίας και θέματα σχετικά με την πορεία του κόμματος ενόψει του επικείμενου συνεδρίου θα συζητήσει τελικά στις 16:00 η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ.

Αρχικά είχε προγραμματιστεί να συζητηθούν οι προωθούμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό, ωστόσο τελικά η συζήτηση αυτή αναβλήθηκε.

Πηγή: ΑΜΠΕ

https://www.naftemporiki.gr/story/1030152/den-tha-suzitithei-telika-to-asfalistiko-stin-pg-tou-syriza

 

Επιδότηση εργατικής εισφοράς Ι.Κ.Α. Μια «ξεχασμένη» διάταξη που βρίσκεται εν ισχύι

Επιδότηση εργατικής εισφοράς Ι.Κ.Α. Μια «ξεχασμένη» διάταξη που βρίσκεται εν ισχύι

[10.11.2015]

Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς

Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά

Λογιστής - φοροτεχνικός

Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN

 

Πριν από δεκαπέντε περίπου χρόνια είχε θεσπιστεί με το άρθρο 14 του ν. 2837/2000, η οικονομική ενίσχυση των χαμηλόμισθων εργαζομένων μέσω της μη παρακράτησης της εργοδοτικής εισφοράς του κλάδου σύνταξης του Ι.Κ.Α. και την απόδοσή της στους εργαζόμενους. Τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του νόμου αυτού και πριν το ξέσπασμα της κρίσης στη χώρα μας, η διάταξη αυτή αφορούσε μικρή μερίδα εργαζομένων, αφού ήταν λίγοι εκείνοι που αμείβονταν με τον ελάχιστο μισθό ή ημερομίσθιο της τότε Ε.Γ.Σ.Ε. Όμως, στα χρόνια της κρίσης και ειδικά τα τελευταία έτη, η πλειονότητα των εργαζομένων αμείβεται με τα ελάχιστα προβλεπόμενα ποσά, οπότε η εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων έχει άμεση και θετική επίδραση στο καθαρό ποσό που εισπράττουν κάθε μήνα οι εργαζόμενοι.

Επειδή η διάταξη του νόμου 2837/2000 που καθιέρωσε την επιδότηση εργατικής εισφοράς βρίσκεται ακόμη σε ισχύ και δεν έχει καταργηθεί από καμία άλλη διάταξη νόμου μέσα στην τελευταία δεκαπενταετία, θεωρήσαμε σκόπιμο να θυμηθούμε ξανά όσα ισχύουν βάσει των διατάξεων αυτών, με σκοπό να πράξουν τα δέοντα όσοι έχουν ξεχάσει αυτά που προέβλεπε το άρθρο 14 του νόμου αυτού.

Ι. Νόμος 2837/2000 - Ρύθμιση θεμάτων Ανταγωνισμού Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, Τουρισμού και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ  Α' 178/3.8.2000)

Στο ν. 2837/2000 θεσπίστηκε η εν λόγω διάταξη. Πιο συγκεκριμένα, με το άρθρο 14 του ν. 2837/2000 είχαν καθοριστεί τα ακόλουθα:

Άρθρο 14 - Εισοδηματική ενίσχυση εργαζομένων που αμείβονται με την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.

1. Οι απασχολούμενοι μισθωτοί, με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, σε οποιονδήποτε εργοδότη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που ασφαλίζονται στο I.Κ.Α. για τον κλάδο σύνταξης από παροχή εξαρτημένης εργασίας και αμείβονται με τον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Ε,Γ.Σ.Σ.Ε.) δικαιούνται από 1.1.2000 κατά μήνα εισοδηματική ενίσχυση.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης αυτής είναι και όσοι από τους πιο πάνω μισθωτούς λαμβάνουν τις προβλεπόμενες από Π Ε.Γ.Σ Σ,Ε. προσαυξήσεις οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου υπηρεσίας (τριετίες).

Ως πλήρης απασχόληση νοείται, η πλήρης μηνιαία απασχόληση, εφόσον πρόκειται για υπάλληλο, ή το πλήρες ημερομίσθιο, ανεξαρτήτως αριθμού ημερομισθίων ανά μήνα, εφόσον πρόκειται για εργατοτεχνίτη,

Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι από ίδιο δικαίωμα οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης που απασχολούνται και ασφαλίζονται στο I.Κ Α.

Το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ίσο με το ποσό που προκύπτει από το γινόμενο του ποσοστού της εκάστοτε προβλεπόμενης από τη νομοθεσία του I.Κ.Α. εισφοράς κλάδου κύριας σύνταξης του ασφαλισμένου, επί το τμήμα της αμοιβής που αντιστοιχεί στις εκάστοτε αποδοχές της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. άγαμου εργαζόμενου υπαλλήλου ή εργατοτεχνίτη, χωρίς προϋπηρεσία και οικογενειακά επιδόματα.

2. Από την πρώτη του επομένου μετά την ισχύ του παρόντος μηνός και εφεξής, οι εργοδότες, κατά την καταβολή των αποδοχών στους εργαζόμενους,δεν παρακρατούν υπέρ του I.Κ.Α. την εισφορά κλάδου κύριας σύνταξης.

3. Κατά την καταβολή εισφορών στις Τράπεζες ή στα υποκαταστήματα του I.Κ.Α. ο εργοδότης καταβάλλει ποσό μειωμένα κατά τις μη παρακρατούμενες κατά την προηγούμενη παράγραφο εισφορές. Σε περίπτωση αγοράς ενσήμων παραλαμβάνει το σύνολο αυτών, χωρίς και μία μείωση. Το μη καταβληθέν ποσό, που αντιστοιχεί στην εργατική εισφορά πιστώνεται από τα υποκαταστήματα του Ι.Κ.Α., καθώς και τις Τράπεζες σε Ειδικό Λογαριασμό του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τον οποίο και εισπράττεται.

Από τον ίδιο λογαριασμό καταβάλλεται στις Τράπεζες και δαπάνη για την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών, το ύψος της οποίας καθορίζεται μια απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ενώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης της καταβολής στις Τράπεζες των αντίστοιχων χρημάτων, πέραν της μίας ημέρας, καταβάλλεται από τον εν λόγω λογαριασμό και ο νόμιμος τόκος.

4. Τα από 1.1.2000 μέχρι της εφαρμογής του μέτρου αναλογούντα ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης θα αποδοθούν στους δικαιούχους εργαζόμενους μέσω των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2001, βάσει σχετικών βεβαιώσεων των εργοδοτών.

5. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια για την υλοποίηση των ρυθμίσεων του άρθρου αυτού.

ΙΙ. Επιδότηση εργατικής εισφοράς, ανάλυση διατάξεων

i. Γενικά

Όπως είδαμε στην ενότητα Ι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 2837/2000, στους εργαζόμενους με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, που ασφαλίζονται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τον κλάδο σύνταξης και αμείβονται με τον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο [της παρ. 6 του άρθρου 1 του Ν.4046/2012 (ρυθμίσεις Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας), αλλά και σύμφωνα με την αριθμ. 6/28-2-2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου], συμπεριλαμβανομένων τυχόν επιδομάτων οικογενειακών βαρών και χρόνου υπηρεσίας, δύναται να μη γίνεται από 01/09/2000, από τους εργοδότες τους η παρακράτηση της εργατικής εισφοράς τους για τον κλάδο σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

ii. Ποσό επιδότησης

Το ποσό επιδότησης της εργοδοτικής εισφοράς (σ.σ. εφεξής Ε.Ε.Ε.) είναι ίσο με το ποσό που προκύπτει από το γινόμενο του ποσοστού της εκάστοτε προβλεπόμενης από την νομοθεσία του ΙΚΑ εισφοράς κλάδου σύνταξης του ασφαλισμένου (σήμερα 6,67%) επί των εκάστοτε κατώτατων αποδοχών άγαμου εργαζόμενου υπαλλήλου ή εργατοτεχνίτη, χωρίς προϋπηρεσία και οικογενειακά επιδόματα. Δηλαδή, το ποσό της Ε.Ε.Ε. υπολογίζεται στις βασικές κατώτατες αποδοχές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα επίδομα που τις προσαυξάνει (προϋπηρεσία και οικογενειακά επιδόματα). Η ανωτέρω εργατική εισφορά δεν παρακρατείται από τον εργοδότη και αποδίδεται απευθείας στους εργαζόμενους, εφόσον έχουν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται (σ.σ. βλέπε κατωτέρω).

Ο συντελεστής 6,67% με βάση τον οποίο υπολογίζεται η Ε.Ε.Ε. παραμένει σταθερός ανεξάρτητα του κλάδου ασφάλισης (ΙΚΑ-ΜΙΚΤΑ, ΙΚΑ ΜΙΚΤΑ-ΤΕΑΜ, ΙΚΑ ΒΑΡΕΑ, ΙΚΑ ΒΑΡΕΑ -ΤΕΑΜ, κλπ.) των εργαζομένων.

iii. Απεικόνιση στην Α.Π.Δ.

Ο τρόπος ασφάλισης των δικαιούχων εργαζομένων παραμένει ο ίδιος για το συνολικό ύψος των εισφορών (συμπεριλαμβανομένης και της εργατικής εισφοράς του κλάδου Σύνταξης του ΙΚΑ-ETAM), αφού υπάρχει ειδικό πεδίο προς συμπλήρωση στην Α.Π.Δ. (πεδίο 43).

ΙΙΙ. Προϋποθέσεις - δικαιούχοι

Για να γίνει χρήση του μέτρου της επιδότησης από τους εργαζόμενους, θα πρέπει να συγκεντρώνουν αθροιστικά τις εξής προϋποθέσεις:

i. Να ασφαλίζονται στο Ι.Κ.Α. για τον κλάδο σύνταξης από παροχή εξαρτημένης εργασίας σε οποιοδήποτε εργοδότη, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

ii. Προκειμένου για:

-> υπαλλήλους, να εργάζονται υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, για τουλάχιστον 25 ημέρες εργασίας κατά μήνα, με εξαίρεση τους μήνες πρόσληψης και απόλυσης και να αμείβονται με τον προβλεπόμενο εκάστοτε βασικό μισθό, συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου προϋπηρεσίας.

-> ημερομισθίους, να αμείβονται με το εκάστοτε πλήρες βασικό ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη, συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου προϋπηρεσίας, ανεξάρτητα από τις ημέρες εργασίας που πραγματοποιούν ανά μήνα.

Συνεπώς, βάσει των ανωτέρω, εξαιρούνται του μέτρου της Ε.Ε.Ε. οι εργαζόμενοι, οι αποδοχές των οποίων καθορίζονται από Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

IV. Εξαιρέσεις

Από την επιδότηση εξαιρούνται:

i. Οι εργαζόμενοι, συνταξιούχοι από ίδιο δικαίωμα οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ανεξαρτήτως του ποσού συντάξεως τους.

ii. Κατηγορίες προσώπων που ασφαλίζονται στο ΙΚΑ από παροχή εξαρτημένης ή μη εργασίας που ασφαλίζονται με κυμαινόμενες αποδοχές και κατατάσσονται σε ασφαλιστικές κλάσεις τεκμαρτών ημερομισθίων.

iii. Τα πρόσωπα, που παρέχουν εξαρτημένη ή μη εργασία και ασφαλίζονται με κατάταξη σε ασφαλιστικές κλάσεις, όπως φορτοεκφορτωτές (κεφ. Η' Κανονισμού Ασφάλισης), οι ασφαλισμένοι μέσω σωματείων, συνεταιρισμών ή συνεργατικών (κεφ. Γ Κανονισμού Ασφάλισης), οι αυτοτελώς απασχολούμενοι οικονομικώς ασθενείς που στερούνται επαγγελματικής στέγης (κεφ. ΙΑ' Κανονισμού Ασφάλισης), οι παρέχοντες την εργασία τους σε μη σταθερό εργοδότη (κεφ. ΙΑ' Κανονισμού Ασφάλισης), εφημεριδοπώλες (κεφ. ΙΒ' Κ.Α.), πωλητές λαϊκών λαχείων (κεφ. ΙΓ' Κανονισμού Ασφάλισης), λαϊκών αγορών, σμυριδωρύκτες, ριτινοσυλλέκτες, οι δασεργάτες, που δεν αμείβονται με μισθό ή ημερομίσθιο και γενικά τα πρόσωπα που η ασφάλιση τους στο ΙΚΑ ή και ο τρόπος αμοιβής τους θεσπίζεται από ειδικές διατάξεις (π.χ. φασόν, συμβάσεις έργου, κλπ.).

iv. Οι απασχολούμενοι σε οικοδομικοτεχνικές εργασίες που ασφαλίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ειδικού κανονισμού.

IV. Χρηστικοί πίνακες

Βάσει των ισχυουσών διατάξεων και συγκεκριμένα σε εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του Ν.4046/2012 (ρυθμίσεις Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας), αλλά και σύμφωνα με την αριθμ. 6/28-2-2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων που ισχύουν έχουν διαμορφωθεί ως εξής (σ.σ. στους πίνακες συμπεριλαμβάνονται και τα ποσά της Ε.Ε.Ε. για πρακτικούς λόγους):

i) Για τους εργαζόμενους ηλικίας άνω των 25 ετών, τα κατώτατα όρια μισθών, ημερομισθίων και του ποσού της Ε.Ε.Ε. είναι τα ακόλουθα:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΩΤΑΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 25 ΕΤΩΝ & ΠΟΣΟΥ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

Κατηγορία εργαζομένων και χρόνια υπηρεσίας    ΑΓΑΜΟΙ  ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ(6,67%)     ΕΓΓΑΜΟΙ        ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)

Χωρίς προϋπηρεσία      26,18   1,75    28,80   1,75

Με (1) τριετία 27,49   1,75    30,11   1,75

Με (2) τριετίες 28,80   1,75    31,42   1,75

Με (3) τριετίες 30,11   1,75    32,73   1,75

Με (4) τριετίες 31,42   1,75    34,04   1,75

Με (5) τριετίες 32,73   1,75    35,35   1,75

Με (6) τριετίες 34,03   1,75    36,65   1,75

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΩΤΑΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 25 ΕΤΩΝ & ΠΟΣΟΥ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

Κατηγορία εργαζομένων και χρόνια υπηρεσίας    ΑΓΑΜΟΙ  ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)    ΕΓΓΑΜΟΙ        ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)

Χωρίς προϋπηρεσία      586,08  39,09   644,69  39,09

Με (1) τριετία 644,69  39,09   703,30  39,09

Με (2) τριετίες 703,30  39,09   761,90  39,09

Με (3) τριετίες 761,90  39,09   820,51  39,09

ii) Για τους εργαζόμενους ηλικίας μέχρι 25 ετών, τα κατώτατα όρια μισθών, ημερομισθίων και του ποσού της Ε.Ε.Ε. είναι τα ακόλουθα:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΩΤΑΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 25 ΕΤΩΝ & ΠΟΣΟΥ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

Κατηγορία εργαζομένων και χρόνια υπηρεσίας    ΑΓΑΜΟΙ  ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)    ΕΓΓΑΜΟΙ        ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)

Χωρίς προϋπηρεσία      22,83   1,52    25,11   1,52

Με (1) τριετία 23,97   1,52    26,25   1,52

Με (2) τριετίες 25,11   1,52    27,39   1,52

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΩΤΑΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 25 ΕΤΩΝ & ΠΟΣΟΥ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

Κατηγορία εργαζομένων και χρόνια υπηρεσίας    ΑΓΑΜΟΙ  ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)    ΕΓΓΑΜΟΙ        ΠΟΣΟ Ε.Ε.Ε. ΣΕ ΕΥΡΩ (6,67%)

Χωρίς προϋπηρεσία      510,95  34,08   562,05  34,08

Με (1) τριετία 562,05  34,08   613,15  34,08

V. Παραδείγματα

i. Έστω ότι ένας μισθωτός, άγαμος, χωρίς προϋπηρεσία, άνω των 25 ετών αμείβεται με μεικτό μισθό 586,08 ευρώ. Σε περίπτωση που δεν είχε γίνει χρήση από τον εργοδότη της δυνατότητας επιδότησης εργοδοτικής εισφοράς (6,67%), οι κρατήσεις, οι συνολικές εισφορές και το καθαρό ποσό του εργαζόμενου έχουν ως εξής:

Μεικτός μισθός Κράτηση εργαζομένου    Κράτηση εργοδότη       Ε.Ε.Ε.  Συνολικές εισφορές Ι.Κ.Α.

Καθαρό ποσό εργαζόμενου

586,08  90,84   143,94  0,00    234,78  495,24

Αν όμως γίνει χρήση της επιδότησης, ο πίνακας διαμορφώνεται ως ακολούθως:

Μεικτός μισθός Κράτηση εργαζομένου    Κράτηση εργοδότη       Ε.Ε.Ε.  Συνολικές εισφορές Ι.Κ.Α.  Καθαρό ποσό εργαζόμενου

586,08  51,75   143,94  39,09   195,69  534,33

Ουσιαστικά, από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι ο εργαζόμενος κερδίζει 39,09 ευρώ στο καθαρό ποσό που εισπράττει κάθε μήνα.

ii. Έστω ότι ένας μισθωτός, έγγαμος, χωρίς προϋπηρεσία, άνω των 25 ετών αμείβεται με μεικτό μισθό 644,09 ευρώ. Σε περίπτωση που δεν γίνει χρήση από τον εργοδότη της δυνατότητας επιδότησης εργοδοτικής εισφοράς (6,67%), οι κρατήσεις, οι συνολικές εισφορές και το καθαρό ποσό του εργαζόμενου έχουν ως εξής:

Μεικτός μισθός Κράτηση εργαζομένου    Κράτηση εργοδότη       Ε.Ε.Ε.  Συνολικές εισφορές Ι.Κ.Α.  Καθαρό ποσό εργαζόμενου

644,09  99,93   158,34  0,00    258,27  544,76

Αν όμως γίνει χρήση της επιδότησης, ο πίνακας διαμορφώνεται ως ακολούθως:

Μεικτός μισθός Κράτηση εργαζομένου    Κράτηση εργοδότη       Ε.Ε.Ε.  Συνολικές εισφορές Ι.Κ.Α.  Καθαρό ποσό εργαζόμενου

644,09  60,84   158,34  39,09   219,18  583,85

Ουσιαστικά, και από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι ο εργαζόμενος κερδίζει 39,09 ευρώ στο καθαρό ποσό που εισπράττει κάθε μήνα.

VI. Επίλογος

Μετά την παράθεση όλων των ανωτέρω, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 2837/2000 που αφορούν στην επιδότηση της εργοδοτικής εισφοράς κλάδου σύνταξης του Ι.Κ.Α., είναι σε ισχύ και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος αυτού, εφόσον βέβαια πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος. Λόγω των χαλεπών καιρών που βιώνουμε, η «αύξηση» του καθαρού ποσού των χαμηλόμισθων εργαζομένων -που δυστυχώς αποτελούν πλέον τη συντριπτική πλειονότητα του εργατικού δυναμικού της χώρας-, μέσω της ανωτέρω διαδικασίας, αποτελεί έστω μία μικρή βοήθεια και δεν πρέπει να αγνοείται.

Βέβαια, η μικρή αυτή «αύξηση», δεν είναι ικανή για να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των εργαζομένων, όμως επιβάλλεται να γίνεται χρήση αυτής, αφού προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και είναι προς όφελος των εργαζομένων. Μακάρι στο μέλλον να αυξηθούν οι μισθοί σε τέτοιο βαθμό ώστε να ζουν όλοι οι εργαζόμενοι αξιοπρεπώς και όχι δουλεύοντας αμειβόμενοι με τέτοιους μισθούς πείνας.

https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/26139

 

 

 

 

Σελίδα 1 από 176

GO_TO_TOP